גברים נגד נשים ולהיפך בבלט ג'נבה

במרכז המופעים של בלט ג’נבה, מהלהקות המעורכות באירופה, עומד גם המתח בין ריקוד למוסיקה

רות אשל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רות אשל

בלט ג'נבה, המונה עשרים רקדנים מצוינים ורפרטואר עשיר, היא אחת הלהקות המוערכות באירופה. המופע הפותח של הלהקה היה "כלולות" של הכוריאוגרפית ההולנדית דידי וולדמן. מי שמכיר את הגרסה המקורית של ברוניסלבה ניג'ינסקיה שעוד הועלתה בבלט ריס (1923), לא יכול שלא להשוות בין שתי הגרסאות. הריקוד המקורי יצא נגד הנישואים הכפויים ותיאר את הצעירים הנפגשים לראשונה תחת העין הפקוחה של המשפחה כשהפורמליזם שולט בכל. היצירה ההיא גם חולקה לסצינות שונות בעוד שאצל וולדמן היצירה היא רצף אחד, כששני המינים ממלאים כל הזמן את הבמה. כאן מתחולל מאבק של שני כוחות שווים בעוצמתם. הגברים בחליפות לבנות אלגנטיות והנשים בשמלות שחורות ארוכות, שבהמשך הן מקפלות ומקצרות אותן, כאשר הזרועות והרגליים החשופות שלהם קולטים את האור, בניגוד לגברים המוארים באחידות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ