"אגם הברבורים": נסיך גיי וכוריאוגרפיה מרהיבה

בגרסה של מתיו בורן הבריטי לבלט הקלאסי מאת צ'ייקובסקי, במקום לצאת לציד הנסיך מבלה במועדונים ומגלה את זהותו המינית

רות אשל
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רות אשל

מעטות יצירות הבלט הנכללות בקלאסיקה המסורתית, ועוד פחות אלה שניתן לומר שגם בגרסה העכשווית הן כבר הופכות לקלאסיקה. כזה הוא הבלט "אגם הברבורים" של מתיו בורן. מה שמשותף לגרסה זו ולמסורתית היא המוזיקה של צ'ייקובסקי והכמיהה לאהבה שעליה יש להילחם.

עלילת הליברית העכשווית מתרחשת בחצר המלכות הבריטית, שעליה מלגלג בורן בשנינות. שם שולטת ביד רמה המלכה (מדלן ברנן). היא יפה, אצילית, מתנהלת בקלות בתוך הקודים המסורתיים ומשיקה סדרתית של אירועים המסתכמים בהאדרת המלוכה. ומנגד, בנה הנסיך (סיימון ויליאמס) הוא אומלל, מרגיש חנוק, חולם חלומות זוועה במיטתו הגדולה המלכותית שעליה מתנוסס כתר ענקי. המלכה הדואגת ניגשת אליו, מניחה את כף ידה על מצחו לבדוק שאין לו חום, המדד היחיד שהיא מכירה, אבל זעקת האומללות שלו לחום נתקלת בחומה של איפוק, אולי בריטי. הארמון מלא משרתים, כולם לבושים בבגדים זהים בשחור ולבן, אפילו הפיאות של המשרתות זהות, וכולם מתנהלים מכונה משומנת היטב.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ