הכוריאוגרפית שעוסקת לא רק במה שגוף יכול לעשות אלא גם במה שמחול יכול להיות

הכוריאוגרפית הדנית מטה אינגוורטסן מחוללת בתנועתה את הפלא שמחוללות המלים בשירה

רן בראון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רן בראון

התוכנית שהציגה הכוריאוגרפית הדנית מטה אינגוורטסן בתחילת החודש במרכז "כלים" לכוריאוגרפיה בבת ים סיפקה הזדמנות נדירה להיכרות אינטימית עם אחת הכוריאוגרפיות המעניינות והמצליחות בשדה המחול העכשווי.

בקיץ האחרון הציגה אינגוורטסן בפסטיבל המחול העכשווי הגדול ביותר באירופה, ImPulsTanz, את "The Red Pieces", סדרה של ארבע יצירות העוסקת ביחסים בין מיניות למרחב הציבורי. התוכנית שהציגה בכלים כללה את "69 Positions", היצירה הראשונה בסדרה זו, שנוצרה ב-2014, ואת "50/50", עבודה מוקדמת שלה מ-2004, שנעשתה כבר לקלאסיקה עכשווית. בתום כל אחת מההופעות בכלים חלקה אינגוורטסן עם הקהל בנדיבות את דרכי העבודה שלה, את ההקשר שבו נוצרו העבודות ואת העניין המתמשך שלה ביחסים בין מיניות, מבני כוח חברתיים ופוליטיקה של הגוף. העומק האינטלקטואלי, הרהיטות ובהירות המחשבה שהציגה בדבריה ניכרו גם בכל אחת מהעבודות שהציגה, אותן ביצעה בעצמה בווירטואוזיות גופנית יוצאת דופן, ייחודית ומלאת ניואנסים.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ