למה שלושה אנשים מנהלים כבר יותר מ-20 שנה את המחול הישראלי?

ההנהגה של מרכז סוזן דלל, בת שבע והלהקה הקיבוצית - מגופי המחול המרכזיים בישראל - לא התחלפה שנים רבות. האם גם כשמדובר בכוריאוגרפים בשיעור הקומה הבינלאומי של אוהד נהרין זו בעיה? כתבה שנייה בסדרה על הקיפאון הניהולי בתחומים השונים בתרבות הישראלית

יאיר אשכנזי
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מימין: יאיר ורדי, אוהד נהרין, רמי באר

מאז שהוקם מרכז המחול סוזן דלל בתל אביב, ב–1989, מוביל אותו אדם אחד: המנהל הכללי והאמנותי יאיר ורדי. להקת בת שבע ולהקת המחול הקיבוצית מונהגות גם הן במשך שנים ארוכות בידי שני כוריאוגרפים: אוהד נהרין עומד בראש בת שבע 26 שנה, רמי באר הוא המנהל האמנותי של הלהקה הקיבוצית 20 שנה.

לפחות במקרה של נהרין ובאר, מדובר בכוריאוגרפים בעלי שם שבמידה רבה עיצבו את הלהקות בצלמם ואלה מזוהות עמם לבלי הפרד. ובכל זאת נשמעות טענות על סטגנציה, בלימת יוצרים צעירים וריכוז כוח יתר בידי אותן ידיים – מיומנות ומבריקות ככל שיהיו – במשך שנים רבות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ