"NOVA כרמן" של שרון אייל והבלט הישראלי: פירואט בקצב אלקטרוני

51 שנים לאחר שנפתח, נראה שהבלט הישראלי קיבל את ההחלטה הרדיקלית ביותר שלו כשבחר להפקיד את ההפקה החדשה, "NOVA כרמן", בידיים של שרון אייל. המפגש עם הכוריאוגרפית שנחשבת למחתרתית ופרועה גרם אפילו לרקדנים להבין שהם כבר לא בעולם של גרביונים לבנים וניתורים חינניים

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רקדני הבלט בחזרה, החודש
רקדני הבלט בחזרה, החודשצילום: תומר אפלבאום

יום קודם לכן הם הופיעו מול ילדים בעיבוד לבלט של הסיפור "פיטר פן". היו שם גרביונים ורודים וחרבות של שודדי ים, ניתורים חינניים ונעלי פוינט ורודות. אבל עכשיו בסטודיו בתל אביב, כשהרמקולים רועדים  — בין היתר ממוזיקת טכנו מחוספסת — נראתה "ארץ לעולם לא" רחוקה מאוד מאוד. את הפירואטים המשולשים וקפיצות הראווה השאירו בחוץ. ועוד דברים נשארו בחוץ, או נכון יותר לומר, נדחקו בהליך העבודה והושלו במאמץ רב. באותו בוקר של אפריל העסיקה תנועה אחרת, רפטטיבית, אירוטית, שונה בתכלית ממפגן האלגנטיות הסימטרית של הבלט הקלאסי, את רקדני הבלט הישראלי.

תגובות