בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שרון אייל: בת שבע כבר לא מספקת אותי

בראיון ל"הארץ" מספרים כוריאוגרפית הבית של הלהקה ובן זוגה היוצר גיא בכר כי הם מעוניינים במסגרת אמנותית משלהם

תגובות

שרון אייל, כוריאוגרפית הבית של להקת בת שבע, ובן זוגה שיוצר עמה, גיא בכר, אינם שבעי רצון מההזדמנויות שניתנות להם בבת שבע ומעוניינים ביצירת מסגרת אמנותית משלהם. כך עולה מראיון שהעניקו השניים ל"הארץ" לרגל העלאת יצירה חדשה שלהם בבת שבע בסוף החודש, "העבודה של חופש". הם לא פוסלים את המשך שיתוף הפעולה עם בת שבע, אך מסבירים כי התפתחותם כאמנים מצריכה פלטפורמה אחרת, שתאפשר להם ליצור כאוות נפשם ולעבוד עם רקדנים מדי יום.

נכון להיום השניים יוצרים אחת לזמן מה עבור בת שבע ומרבים ליצור עבור להקות גם בחו"ל. אף שלדבריהם ההזמנות מחו"ל רק הולכות ומתרבות בעת האחרונה, אין זה מספיק. "אנחנו מרגישים התפתחות", אומר בכר. "ובתקופה הנוכחית אנחנו מחפשים כל מיני הזדמנויות, יותר אפשרויות מרק ליצור בבת שבע או בלהקות אחרות. אנחנו רוצים יותר".

לפי החוזה של אייל עם בת שבע, הלהקה מחויבת לאפשר לה ליצור לכל הפחות שתי יצירות בשלוש שנים. יש לציין כי בחוזה הנוכחי, שמסתיים בתום 2012, תיצור אייל בסך הכל ארבע עבודות, מספר כפול מההתחייבות המקורית. ובכל זאת, לא בטוח שגם בחוזה הבא יצוצו הזדמנויות נוספות, ובאופן כללי היא מצהירה כי ברצונה ליצור הרבה יותר. זאת ועוד, מרבית יצירותיהם הקודמות של אייל ובכר, ובהן "ברתולינה", "מקרובה קביסה" ו"פטרושקה", אינן משולבות ברפרטואר השוטף של הלהקה, שמתמלא מדי שנה ביצירותיו של המנהל האמנותי אוהד נהרין.

השניים מקפידים לבטא את ההערכה שהם רוחשים לבת שבע, שכן הרבה בזכותה הגיעו להישגים הנוכחיים, אך אומרים כי הגדילה שלהם כאמנים הובילה לשינוי בצרכים. "מבחינת הצרכים שלי והצינורות שבי אני מרגישה שאני צריכה משהו יותר גדול", אומרת אייל. "אני פרועה בראש, ואנחנו צריכים הרבה מקום והרבה זמן".

"בת שבע היא להקה מדהימה שמנוהלת על ידי מנהל אמנותי יוצר", היא מסבירה. "אוהד הוא עולם ומלואו, הוא יוצר במרץ והוא צריך את המקום שלו, שזה נורא חשוב. אבל אני מרגישה שאני במקום כמעט חסר פשרות ביצירה שלי. אנחנו רוצים רקדנים וצוות לעבוד איתם על בסיס יומיומי, עם כל תשומת הלב. לעבוד ולפתח את העבודה גם אחרי הבכורה ולהרגיש שיש מקום שיכול לקלוט את כל ההזדמנויות שמגיעות אלינו".

כשהשניים נשאלים מה יהיה עם עבודתם בבת שבע, אומר בכר כי "אין פה עניין של ניגוד אינטרסים. מסגרת עצמאית, בת שבע או כל דבר אחר - אלו דברים שיכולים לעבוד טוב מאוד במקביל".

בתגובה לדברים מסר נהרין: "כששרון סיפרה לי על הרצון להקים מסגרת משלה, הזדהיתי איתה מיד. למסגרת התומכת ששרון זוכה לה מבת שבע אין אח ורע בעולם. במקביל, אני מבין את הרצון והתשוקה של שרון להיות בתהליכים בסטודיו שלה, בלוח זמנים שהיא קובעת ולהופיע בארץ ובעולם מבלי להיות תלויה בלהקה שמרוכזת בעבודתו של יוצר אחר. 22 שנה אני נהנה לתמוך ולשתף פעולה עם שרון כרקדנית ויוצרת. היא יודעת שיש ויהיה לה גב ממני בכל אשר תלך. שיתוף הפעולה בינינו יימשך גם כשישנה צורה".

דניאל צ'צ'יק


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו