בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנהל הבלט המלכותי הבריטי מרקד בין מסורת לחדשנות

יותר יוצרים עכשוויים, יותר סוגי קהל, יותר כסף. בביקור בארץ מספר אנדרו הרסט על תוכניותיו ועל עבודתו עם הכוריאוגרף הישראלי איציק גלילי

5תגובות

ביום רביעי שעבר, בבכורה החגיגית של התוכנית שיצר איציק גלילי ללהקת הבלט הישראלי, נכח בקהל גם מכר ותיק של הכוריאוגרף הישראלי: אנדרו הרסט, מנהל להקת הבלט המלכותי הבריטי והאחראי לקשרי החוץ שלו, שהיה אורח הלהקה.


הרסט התוודע לגלילי ב 1995. הוא היה אז רקדן ב"בלט בזל", גלילי הגיע אליה כדי ליצור בעבורה עבודה בשם "Earth Apples". מאז רשם הרסט, בוגר בית הספר של הבלט המלכותי, עוד כמה וכמה תחנות בקורות החיים שלו: תחילה עבר ללהקת "בלט גולבנקיאן" בליסבון, שם עבד בין השאר עם אוהד נהרין ומץ אק. ב 1997 התקבל ללהקת "NDT 2" בהולנד והופיע עם יצירותיו של ירי קיליאן. לאחר מכן רקד בבלט רמבר, וב 2006 קיבל משרה ניהולית בלהקה. ב 2008 ניהל את להקת המחול "תיאטרון פניקס" בעיר הצפונית לידס, ובאפריל 2009 נכנס למשרתו הנוכחית בבלט המלכותי.

הצעד הראשון שעשה אז, כבר באותה שנה, היה להוציא את הלהקה לסיור הופעות ראשון בקובה. "יש בקובה תשוקה ומסורת לריקוד", הוא מספר, "ואף על פי שאין שם תשתיות ונדרשנו לנייד ציוד רב, זו היתה חוויה נהדרת".

יוהן פרסון

בימים אלה, אומר הרסט, משנה הבלט המלכותי הבריטי את צביונו במטרה לשלב ברפרטואר יותר כוריאוגרפים עכשוויים, דוגמת כוריאוגרף הבית ויין מקגרגור, כדי ליצור לו קהלים חדשים. "קהל הליבה שלנו מכיר ומחבב את היצירות הקלאסיות", הוא אומר, "אבל בד בבד עם שימור המסורת אנחנו מנסים לבנות קהל לעבודות עכשוויות יותר. אין לנו בעיות למכור כרטיסים ולמלא אולמות", הוא מדגיש, "אבל רוב הקהל הנאמן לבלט המלכותי הוא מבוגר ושמרני, ויש צורך ליצור קהלים נוספים. זה למעשה האתגר שלנו".

http://www.youtube.com/watch?v=eu4uX2SrOeY

הגשמת המטרה הזאת עוברת דרך החללים והסטודיות הקטנים של הבלט המלכותי ודרך הבמה הקטנה שלו, הכוללת 400 מושבים. כך, למשל, מועלה שם בימים אלה ערב מאת שלושת הכוריאוגרפים כריסטופר וילדון, ויין מקגרגור וליאם סקרלט. כוריאוגרפים עכשוויים כמו מקגרגור וכמו איציק גלילי שוברים את ההיררכיה המובנית של להקות בלט, אומר הרסט, "וזה נותן לרקדנים בדרגות הנמוכות הזדמנות לעשות דברים שהם לא עושים בדרך כלל. הכוריאוגרפים האלה גם מאפשרים להעריך יותר את מה שרקדני הבלט עושים עם הגוף".

אתגר נוסף שניצב בפני הרסט, כמו בפני להקות רבות אחרות, הוא גיוס תמיכות שאינן ממשלתיות, המהוות כשליש מתקציב הלהקה. "יחסית ללהקות בבריטניה אנחנו מנהלים את אחד המודלים הבריאים ביותר שבנמצא", הוא אומר, "יש לנו בניין מדהים, מיתוג חזק ופעילות פרסומית מצוינת. אלא שכיום נדרש גיוס כספים מאנשים פרטיים יותר מאשר מחברות גדולות".

בהקשר זה מספר הרסט ¬ המתעתד לסיים בקרוב את לימודי התואר השני בניהול תרבות בסיטי יוניברסיטי ¬ כי אחד מתנאי המימון של הלהקה הוא השקעה בפרויקטים חינוכיים בקהילות שמחוץ לבריטניה, שזו להן ההיכרות הראשונה עם הבלט.

אתם מתכננים להגיע גם לארצות עניות?

"בימים אלה מתנהל דיאלוג עם חברה גלובלית שתסייע לנו להגיע למדינות שמתקשות להזמין אותנו מסיבות פיננסיות. אנחנו מחפשים שותפים".

גם בישראל עדיין לא ביקרתם מסיבות תקציביות. האם צפויים שיתופי פעולה עם הבלט הישראלי?

"באתי לכאן בגלל הסקרנות שמעוררת בי הלהקה ובגלל התמיכה האישית בגלילי. אני עוקב אחר יצירותיו מאז ומתמיד".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו