בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עוד טלטלה בבלט הישראלי: שתי חברות הנהלה התפטרו

לאחר שברטה ימפולסקי הגישה תביעה למנוע את הדחתה, כעת שתיים מחברי הוועד המנהל - נאוה דיסנצ'יק ומיכל גמזו - התפטרו בעקבות הכוונה למנות את עידו תדמור למנהל האמנותי

15תגובות

טלטלה נוספת בלהקת הבלט הישראלי: לאחר שהמנהלת האמנותית, ברטה ימפולסקי, הגישה בשבוע שעבר תביעה בבית הדין לעבודה המבקשת למנוע את הדחתה, שתיים מחברי הוועד המנהל, נאוה דיסנצ'יק ומיכל גמזו - החברות בוועדה הרפרטוארית שמונתה למנות מנהל אמנותי חדש - התפטרו בעקבות מינויו של הכוריאוגרף והרקדן עידו תדמור, בהחלטה שהתקבלה בוועדה ב–14 במארס. דיסנצ'יק מסרה את התפטרותה ליו"ר דן רונן כמה ימים לאחר ההצבעה וגמזו מסרה את התפטרותה בתחילת השבוע. למינויו הסופי של תדמור עדיין דרושה הצבעה נוספת בנוכחות כל הוועד המנהל, שהוקפאה עד תום ההליכים בעקבות תביעתה של ימפולסקי.

לטענתה של גמזו, תהליך הבחירה של המנהל האמנותי סבל מ"ליקויים אתיים חמורים". גמזו מסרה ל"הארץ" שראיונות עם מועמדים ראויים לא מוצו, שדעותיהם של היועצים לתהליך הבחירה, כמו ד"ר רות אשל וליאורה בינג היידקר, לא נלקחו בחשבון בסופו של התהליך ולא שוקללו כשהוחלט להגיש את המועמד היחיד תדמור להצבעה, שלא היו קריטריונים ברורים לבחירה במנהל האמנותי ושלמנכ"לית הלהקה לאה לביא היתה השפעה גורפת על התהליך באופן שבו "הוועד המנהל שירת אותה ולא להפך", כך אמרה אתמול ל"הארץ". כמו כן, לטענת גורם אחר בוועדה תדמור לא הציג תוכנית רפרטוארית ללהקה ככל שאר המועמדים.

טלי שני

גמזו, שהיתה מנהלת המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב ומשקיפה בוועד המנהל של הבלט הישראלי בעבר, מוסרת: "הליך הבחירה במנהל האמנותי החדש נעשה באופן לא מקצועי ולא תקין ציבורית. הקריטריון הכי חשוב מבחינתי - ניסיון מוכח בניהול להקת בלט קלאסית גדולה - לא מוצה עם שלושת המועמדים היחידים שעמדו בו - אלי לזר, עופר זקס ואיציק גלילי. לזר היה מוכן לבוא לארץ אך לא נפגשנו עמו, את עופר זקס זימנו ואז ביטלו, והיתה כאן הזדמנות נהדרת להעניק ללהקה שינוי ושדרוג אמיתיים בדמותו של איציק גלילי. אני חושבת שמדובר באיש שהוא שם דבר".

גורם נוסף בוועדה הרפרטוארית שביקש להישאר בעילום שם מסר ל"הארץ" כי "מנכ"לית הלהקה לאה לביא הכריזה בפני הוועדה הרפרטוארית ש'אם תבחרו בגלילי – אני לא אהיה פה'. למשמע איום זה, שאר חברי הוועד המנהל עודד פלדמן, דן רונן ויפה ויגודסקי אמרו שהם 'לא רוצים לכפות על לאה מישהו שהיא לא רוצה', וכששוחחתי עם היו"ר רונן ביקרתי אותו על כך שהמנכ"לית צריכה לשרת את ההחלטה האמנותית של הוועד המנהל ולא אנחנו אותה. עודד פלדמן בכלל לא היה בעד תדמור לכל אורך הדרך. פרופ' בנצי מוניץ, החבר האחרון שהכריע את הכף לטובת תדמור, כלל לא השתתף בראיונות עם המועמדים ובישיבות".

ומה היתה תגובתו של רונן?

"הוא לא עמד על כך מספיק. דעתה והשפעתה של המנכ"לית היתה גורפת, ואני מוצאת בזאת פגם אינהרנטי. אני לא חושבת שהוא באמת מאמין בכך שתדמור זו בחירה מצוינת, כי גם הוא אמר בעבר שגלילי זו ליגה אחרת".

מדוע המנכ"לית היתה מעוניינת בתדמור?

"היא אמרה בנוכחות כל הוועדה הרפרטוארית ש'תדמור יביא לנו יחסי ציבור'. אך יחסי הציבור של 'סלב' מתוכנית ריאליטי טלוויזיונית שאליהם מכוונת המנכ"לית הם לא מה שזקוק לו הבלט הישראלי, ומה שיכול היה להביא מנהל אמנותי עם יוקרה בינלאומית כמו איציק גלילי, למשל".

אילו קריטריונים כן התקיימו לדעתך בתהליך הבחירה?

"תהליך הבחירה היה באופן מוחלט של המנכ"לית. דעתנו לא באמת נחשבה".

במכתב ההתפטרות של נאוה דיסנצ'יק שהגיע לידי "הארץ" נכתב כי "התנגדתי (זה הביטוי הנכון ולא הביטוי 'לא תמכתי') למינויו של עידו תדמור מסיבות של אי התאמה. בנוסף, הוועדה פנתה ליועצים ברי סמכא בתחום המחול ובעיקר בבלט קלאסי כדי לבקש את חוות דעתם, אך בשום מקום לא צוין מה הם אמרו והאם דעתם תומכת במינוי בעל כישורים מן הסוג של המועמד המומלץ או שמא אינם תומכים בבחירה הזו".

תגובת הבלט הישראלי: "ועדת הרפרטואר החלה את פעילותה בספטמבר 2012. מיכל גמזו ונאוה דיסנצ'יק הצטרפו לוועד המנהל של הבלט הישראלי ולוועדת הרפרטואר רק לפני כארבעה חודשים, בסוף ינואר 2013. חברי ועדה נוספים כמו היו"ר ד"ר דן רונן, פרופ' בנציון מוניץ, עודד פלדמן ויפה ויגודסקי מלווים את הבלט הישראלי ומכהנים בוועד המנהל זה שנים רבות. כל ניסיון להטיל דופי בטהרת כוונתם, בניסיונם העשיר וביושרם המקצועי ראוי לגינוי.

"לאה לביא, מנכ"לית הבלט, אינה חברה בוועדת הרפרטואר והשתתפה בחלק מהישיבות. מיכל גמזו לא העירה את הערותיה לגבי תהליך הבחירה, אלא רק כאשר נבחר בהצבעה הסופית מועמד שהתנגדה לבחירתו, ולא המועמד שבו תמכה בהצבעה, בדעת יחיד. הבלט הישראלי וועדת הרפרטואר דוחים את הטענות כנגד הליך בחירת המנהל האמנותי. ההליך נעשה באופן חוקי ודמוקרטי והטענות שנטענו מופרכות ואין להן בסיס בפרוטוקולים או במציאות".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו