בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ניקולאי ציצקרידזה מונה לרקטור האקדמיה לבלט וגנובה

המינוי של סולן הבולשוי לשעבר לאקדמיה בסנט פטרסבורג, מבתי הספר לבלט העתיקים בעולם, מעורר ויכוחים רבים בעולם הבלט

תגובות

סולן הבולשוי לשעבר ניקולאי ציצקרידזה ממשיך לספק חדשות. לאחר פיטוריו המתוקשרים מהבולשוי והסכסוך עם המנכ"ל המודח (ביולי) אנטולי איקסנוב, בין השאר בעקבות קשירת שמו לאירוע התקיפה בחומצה של המנהל האמנותי של הבולשוי סרגיי פילין בינואר, ציצקרידזה זכה עתה בתפקיד הנחשק של רקטור האקדמיה לבלט וגנובה בסנט פטרסבורג, מבתי הספר לבלט העתיקים בעולם.

אקדמיית וגנובה מקורה בבית ספר שנוסד ב–1738 על ידי הצארית אנה איבנובה, ובצד בית הספר של בלט האופרה של פאריס, היא נחשבת למוסד החינוכי היוקרתי בעולם. אלפי ילדים נבחנים מדי שנה כדי להתקבל לשורותיה, ורוב בוגריה משתלבים בלהקת הבלט של תיאטרון מרינסקי, שמנוהל על ידי ולרי גרגייב. שיטת וגנובה היא ערש הקלאסיציזם הרוסי, ונתינת המושכות בידי ציצקרידזה גרמה לוויכוחים רבים בעולם הבלט.

AFP

ב"גרדיאן" נכתב אתמול כי "זה לא שלציצקרידזה אין עבר פדגוגי. בזמן שהופיע עם הבולשוי, התנדב לאמן רקדנים צעירים ובאופן מוצדק התגאה באימון של אחת, אנג'לינה וורונטובה, מאז שנעשתה בלרינה ראשית בתיאטרון מיכאלובסקי". עם זאת, נכתב כי "הרקע הזה בקושי מגיע למה ששר התרבות הרוסי, ולדימיר מדינסקי, כינה 'ניסיון עשיר של הוראה', במיוחד כשמשווים את ציצקרידזה לקודמתו בתפקיד ורה דורופיבה, שבילתה את שנותיה בניסיון למודרניזציה ולהרחבה של שיטת וגנובה וביצירת קשרים עם בתי ספר אחרים בכל העולם". ציצקרידזה החליט לאחרונה להרחיב את השכלתו וללמוד משפטים.

נדמה שמינויו של ציצקרידזה קשור גם לרף המתיחות העולה בתוככי האקדמיה, בין צוות המורים לבין ולרי גרגייב, המנהל הכללי בעת ובעונה אחת של בית האופרה ושל בלט מרינסקי, שניסה בעבר להכליל את אקדמיית וגנובה בשורותיו. המחלוקת התגלעה בעקבות תלונות של גרגייב על איכות הבוגרים של בית הספר, בטענה שהוא אינו מנפיק בוגרים עם "איכות של כוכבים".

במכתב פתוח שפורסם באתר של אקדמיית וגנובה, צוות המורים ביקר את ניהולו של גרגייב וציין כי למרות שיותר מ–130 תלמידי האקדמיה התקבלו כרקדנים לבלט מרינסקי, הכוכבים נוצרים על ידי הלהקה. בשנים האחרונות יש זרם עזיבה קבוע של סולנים מהמרינסקי לבולשוי ולמיכאלובסקי, ובהם אולגה סמירנובה ויבגנייה אוברצובה. כמה רקדנים אף אמרו שגרגייב שולט בלהקה "ביד דיקטטורית ובורה", וכי רקדני הלהקה עובדים שעות לא הגיוניות על מנת לממן את פרויקטי האופרה שהם עיקר עניינו של גרגייב.

הנאשם בתקיפה של פילין, פבל דימיטריצ'נקו, רקדן לשעבר בבולשוי, טען לחפותו בשימוע שנערך לו בפתיחת המשפט במוסקבה. הוא הכחיש כי זמם את התקיפה יחד עם נאשם נוסף, יורי זרוצקי, ועם נאשם שלישי, אנדריי ליפטוב, החשוד בנהיגה במכונית שהסיעה את התוקף. זרוצקי, החשוד בשפיכת החומצה על פניו של פילין, הודה בבית המשפט כי הוא אכן תקף את פילין, אך אמר כי פעל לבדו.

"מה שקרה לפילין הוא תוצאה של ההתנהגות הפראית של זרוצקי, לא של הפעילויות שלי", אמר דימיטריצ'נקו בשימוע, "איני נוקט בגישה עוינת כלפי פילין". הוא הוסיף כי זרוצקי, שפעל מסיבותיו שלו, "ביצע את האקט המסוכן הזה, שעליו מעולם לא דיברנו משום שלא היתה לי כל כוונה, ולא היתה יכולה להיות לי כוונה, לבצע מעשה כזה בכל צורה שהיא".

זרוצקי אמר בבית המשפט כי "אני מודה באשמה של תקיפת פילין", והוסיף כי דימיטריצ'נקו וליפטוב לא היו מעורבים בה. בעדותו, גם ליפטוב הכחיש כל מעורבות בפרשה.

פילין, שנמצא כבר כמה חודשים בטיפולים ממושכים לשיקום ראייתו במרפאה בגרמניה, לא נכח בשימוע.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו