תערוכה תקדימית על הקשר בין מחול לאמנות חזותית תוצג במוזיאון פ"ת

התערוכה "צעדים בוני אמון", שאוצרים דרורית גור אריה ואבי פלדמן, תבחן את היחסים המורכבים בין המחול העכשווי למוזיאונים לאמנות עכשווית. בין היתר, יוצגו עבודות של הכוריאוגרפיות יסמין גודר ומאי זרחי

שיר חכם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שיר חכם

תערוכה תקדימית בישראל על מחול תיפתח ב–22 במאי במוזיאון פתח תקוה ותיסגר באמצע ספטמבר. התערוכה, הנקראת "צעדים בוני אמון", תבחן את יחסי הגומלין בין מחול לאמנות חזותית בהקשרים חברתיים וקהילתיים, ותציג עבודה מקורית מאת הכוריאוגרפית יסמין גודר הנקראת "Climax". אוצרי התערוכה הם דרורית גור אריה, מנהלת מוזיאון פתח תקוה, ואבי פלדמן, לשעבר מנהל פסטיבל הווידיאו־דאנס "Vdance" בסינמטק תל אביב. הם בחרו להציג בתערוכה יצירות וידיאו, קולנוע, צילום ומיצב לצד יצירות מחול היסטוריות ועכשוויות מאת האמנים טרייסי אמין, דן גרהאם, אלונה הרפז, מרי ויגמן, ארקדי זיידס, נבט יצחק, באבט מנגולד, מרינלה סנטורה, סרג'יו פרגו, אנה קיי־אי ומייק קלי.

בתערוכה תוצג גם "asingeline" - עבודה מאת הכוריאוגרפית הישראלית הפועלת באירופה מאי זרחי והרקדנים פבריס מצליח ויאניס מנדפוניס (שהיו חברים בעבר בלהקתו של ביל פורסיית); השלושה עובדים יחד בקולקטיב מחול ששמו "ממזה". העבודה שיציגו היא פרויקט כוריאוגרפי שהופק במקור לפני כשלוש שנים לרגל פתיחת העונה של תיאטרון "דה סינגל" בבריסל. הפרויקט, שנוצר כעבודה מותאמת לאתר ספציפי, יחבר שתי נקודות במרחב הציבורי – מרכז תרבותי, חברתי או היסטורי בעיר ומרכז תרבות – באמצעות טייפ גאפה אדום שייפרש בין שתי הנקודות, ויתעד את הפגישות של האמנים עם תושבי המקום שנאלצו להעניק מעבר דרך חלליהם כדי להשלים את הקו. בתערוכה יוצג אובייקט וידיאו שמורכב מחומרים תיעודיים מהמקומות שבהם הקו שורטט עד כה - מבלגיה, משלוש מדינות באפריקה ומשווייץ.

פלדמן וגור אריה אומרים כי הבסיס הרעיוני לתערוכה הוא מרכז הכוריאוגרפיה החדש בעיר רן בצרפת הנקרא "מוזיאון המחול", שייסד הכוריאוגרף הצרפתי בוריס שרמץ (גילוי נאות: הח"מ כתבה טקסט לתערוכה שנאצרה בו). לדברי האוצרים, "החיבור בין מוזיאון לאמנות חזותית למחול עומד במוקד מחקרנו, ומדובר במחקר ראשון מסוגו בישראל, הבוחן את הקשריו ההיסטוריים, החברתיים והפוליטיים של הממשק פורץ הגבולות הזה וסוקר את השאלות שהוא מעורר.

"הדוגמה של מוזיאון המחול", הם ממשיכים, "משמשת אותנו כנקודת מוצא לבחינת היחסים המורכבים בין המחול העכשווי ובין מוזיאונים לאמנות עכשווית. שורשי היחסים הללו נטועים כמובן בזמנים קודמים למוזיאון המחול, אך עמדתו הבהירה של שרמץ תורמת לחידוד הזיקות בין הצדדים ומעמידה אותן בפרספקטיבה היסטורית. כפי שעולה מן המניפסט שפירסם לרגל פתיחת ה'מוזיאון' שלו: 'בתקופה שבה אנו חיים, בכוחו של המוזיאון להביא לסילוקן של דעות קדומות על מוזיאונים ועל מחול כאחד'. כדי לקדם את השינוי המחשבתי הזה, הוא ממשיך, חייבים קודם כל לשכוח את דמות המוזיאון המסורתי".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ