מאטה מוראי נבחר למנהל האמנותי החדש של הבלט הישראלי

לפי הודעת הלהקה, חברי הוועד קיבלו פה אחד את ההחלטה, על פי המלצת ועדת האיתור שהוקמה בעקבות הודעת הפרישה של עידו תדמור מהתפקיד

גיל נוה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גיל נוה

הוועד המנהל של הבלט הישראלי הודיע כי מאטה מוראי, שהיה רקדן ראשי בלהקה ומשמש בימים אלה כראש החוג למחול באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, נבחר לתפקיד המנהל האמנותי הבא של הבלט, כארבעה חודשים לאחר פרישתו המפתיעה של עידו תדמור מהתפקיד. לפי הודעת הלהקה, חברי הוועד קיבלו פה אחד את ההחלטה, על פי המלצת ועדת האיתור שהוקמה בעקבות הודעת הפרישה של תדמור. בנוסף למינויו של מוראי, הוחלט למנות לתפקיד מנהלת אמנותית שותפה את נינה גרשמן, שהיתה עד כה המשנה למנהל האמנותי של הבלט הישראלי.

מוראי, בן 42, בוגר האקדמיה למחול בבודפשט, הצטרף לבלט הישראלי בשנת 1995 לאחר ששימש כרקדן ראשי ב"בלט גיורי" בהונגריה. מוראי ניהל בעבר את "הפרויקט למחול עכשווי רפטוארי", שהיה ניסיון משותף של האופרה הישראלית ומרכז סוזן דלל להקים להקת מחול גדולה שאינה מבוססת על כוריאוגרף בית, כפי שייתה בעבר להקת בת דור. לאחר שתי תוכניות שזכו לביקורות חיוביות ברובן, הסתיימו הופעות "הפרויקט" והוא נסגר. כיום מוראי מלמד ברחבי הארץ ומשמש כחבר בוועדות שיפוט שונות בתחום המחול בארץ ובעולם.

מאטה מוריי

"החיים מלאים בדואטים ואני מצפה להרבה דואטים מרהיבים עם כל הצוות, מהרקדנים ועד הצוות האמנותי וההנהלה", אמר מוראי ל"הארץ". "אני מאוד מתרגש לחזור הביתה, אחרי עשר שנים מחוץ לבלט הישראלי. ירשתי להקה מהממת עם הרבה רקדנים מאוד טובים. זו ספינת דגל שיכולה להיות גאווה גדולה של הבלט בארץ. אני מאוד מכבד את הלל מרקמן וברטה ימפולסקי שהביאו אותי לארץ ועשר שנים רקדתי תחתיהם, ובזכותם אני קשור ללהקה. זו צריכה להיות הלהקה הכי טובה בארץ, שתשמר את הרפרטואר הקלאסי בכבוד וברגישות ותביא עבודות חדשות לקהל הישראלי מכל העולם. אני גם מקווה להביא כוריאוגרפים ישראלים לבלט שיתנו את הצבע הכל כך ייחודי של המחול הישראלי לבלט.  עידו עשה לפני עבודה מאוד טובה בפתיחת דלתות הלהקה ולרענן את המערכת".

ד"ר דן רונן, יו"ר הוועד המנהל של הבלט הישראלי, אמר לאחר פרסום ההחלטה כי "מאטה הוא האיש הנכון להוביל את הבלט לאתגרים החדשים הניצבים בפניו ובראשם לשמירה על מקומו בצמרת היצירה בישראל. מאטה זוכה להערכה רבה על פועלו רב השנים בתחום הבלט ונחשב לאחד מבכירי המורים הפועלים כיום בארץ וכמי שמכשיר רקדנים ורקדניות רבים באמנות הבלט".

נינה גרשמן, שתשמש כשותפתו של מוראי לניהול האמנותי, שימשה שנים רבות כסולנית ראשית של הבלט הישראלי, לאחר קריירה כסולנית בלהקות בלט ברוסיה. גרשמן אף זכתה בשנת 2010 בפרס שרת התרבות והספורט למחול ובשנים האחרונות היא משמשת גם כמנהלת המקצועית של בית הספר של הבלט הישראלי.

עידו תדמור מסר בתגובה למינוי כי "אני מאחל הצלחה רבה מקרב לב למאטה ולנינה ומקווה שישמרו את רוח השינוי והחדשנות שנדרשים בבלט הישראלי, אותו תהליך שהנעתי באדיקות רבה במשך כהונתי כמנהל אמנותי".

מייסדת הבלט הישראלי, ברטה ימפולסקי, אשר מצויה בהליך משפטי עם הבלט הישראלי בשל הדחתה מתפקיד המנהלת האמנותית יחד עם בעלה, הלל מרקמן, שהודח מתפקיד מנהל הלהקה, מסרה בתגובה להודעה על מינויו של מוראי: "אין לי מה להגיב. הלוואי שהיה לי".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ