סרט מחול ואופרה שצולם במאיץ החלקיקים בשווייץ יוקרן בפסטיבל "סינדאנס"

הסרט הוא תוצר של שיתוף פעולה בין הבמאי ההולנדי רובן ואן ליר, הכוריאוגרף הסלובקי לוקאש טימולאק וזמרת הסופרנו האמריקאית קליירון מק'פאדן, והם מתארים אותו כ"חבורת אינדיבידואלים בלתי צפויה, בחליפות ובקסדות בניין, פורצת בריקוד בלב מאיץ החלקיקים

גיל נוה
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גיל נוה

בסוף השבוע יוקרן בפסטיבל סרטי המחול "סינדאנס" שבאמסטרדם סרט המחול והאופרה "סימטריה", אשר צולם בתוך מאיץ החלקיקים שבשווייץ ובמדבר המלח בבוליביה, ונוצר בשיתוף פעולה עם הצוות המדעי של המאיץ ועם אמנים דיגטליים. הסרט, שצולם בחסות יוזמת "The Creators Project" של חברת אינטל ומגזין התרבות האמריקאי "Vice", חוקר את האלמנטים הפילוסופיים הקשורים למאיץ החלקיקים ושואב השראה אסתטית מאופן תנועת החלקיקים.

הסרט הוא תוצר של שיתוף פעולה בין הבמאי ההולנדי רובן ואן ליר, הכוריאוגרף הסלובקי לוקאש טימולאק וזמרת הסופרנו האמריקאית קליירון מק'פאדן, והם מתארים אותו כ"חבורת אינדיבידואלים בלתי צפויה, בחליפות ובקסדות בניין, פורצת בריקוד בלב מאיץ החלקיקים". לדבריהם, הדימויים בסרט מתארים את "הרומנטיקה של המפץ הגדול ואת האהבה שנשזרה אל תוך החיפוש אחר החלקיק הקטן ביותר ביקום".

באחד הקדימונים נראית קבוצת הרקדנים בראשות טימולאק מתנועעת ברחבי מבנה הענק שבו נמצא מאיץ החלקיקים, ורוקדת במעגלים באופן המדמה את תנועת החלקיקים במאיץ ואת התנגשויותיהם. הסופרנו מק'פאדן נראית באינטראקציות עם טימולאק במדבר המלח בבוליביה ובתוך המאיץ עצמו, כשהם לבושים בשחור ובלבן בהתאמה בבגדים המזכירים בגדי כמורה קתוליים. בסיום הקדימון נראים קטעים מתוך עבודתם של האמנים הדיגיטליים, ששילבו אנימציה עם צילומים של הרקדנים בפעולה, וככל הנראה שאבו השראה מהסימטריה של תנועת החלקיקים במאיץ.  

בקדימון שמתאר את יצירת הסרט מאחורי הקלעים מתווים הפיסיקאים ג'ון אליס ומייקל דוסר את קווי המתאר הכלליים שלפיהם פועלים המדענים שמעורבים בפרויקט מאיץ החלקיקים ולאורם ביקשו לעבוד יוצרי הסרט: "הניסיון להבין, בבסיס, מאיפה באנו ולאן אנו הולכים".

דוסר אף מוסיף ומשווה בין מדענים לאמנים ויוצרים: "אנחנו מפתחים כלים וטכניקות כדי להראות את מה שלא היה ניתן לראות קודם, וגם אמנים רואים את העולם באופן הזה. הם תופשים משהו שאף אחד לא שם לב אליו לפני כן, עד שהצביעו עליו ואמרו - 'זה, הדבר הזה שם, למה הוא קיים באופן הזה?'"  

יוצרי הסרט ניהלו בלוג מפורט ומדוקדק במהלך יצירתו והעלו לרשת קטעים רבים מתהליך החזרות על הכוריאוגרפיה. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ