לרקוד בתוך נהר בטון

אחד הנופים המוכרים בקולנוע האמריקאי, בו צולמו סצינות מ"צ'יינטאון" ו"גריז", משמש רקע לרקדני "אל־איי דאנס פרוג'קט". הכוריאוגרף בנג'מין מילפייה יצר ניגוד בין תנועות רכות לבטון קשיח

גיל נוה
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מתוך הקליפ של LA Dance Projecצילום: Benjamin Millepied
גיל נוה

חבורת צעירים נפגשת על גדות הבטון של נהר לוס אנג'לס. לאחר כמה חילופי מבטים והנהונים לשלום, לפתע הם מתגודדים סביב אחד מהם ומתחילים לרקוד לצלילי רביעייה מספר 3 לכלי מיתר של פיליפ גלאס. על רקע אחד הנופים המוכרים בתולדות הקולנוע האמריקאי, שנמצא בין עמק סן פרננדו ללונג ביץ' ומזוהה עם סצינות מסרטים כמו "צ'יינטאון" ו"גריז", הצעירים מבצעים שורת קומופוזיציות תנועתיות שמשלבות בין תנועות בלט למחול עכשווי עם אלמנטים של ברייקדאנס — ומתפזרים לדרכם.

זו גרסת הסרט החדשה של הכוריאוגרף הצרפתי־אמריקאי בנג'מין מילפייה ליצירתו "Hearts &Arrows: Movement 6", בביצוע להקתו "אל־איי דאנס פרוג'קט", שהועלתה לרשת באחרונה. זה החלק השני בטרילוגיית "Gems" של מילפייה, שהיא מחווה ליצירתו האייקונית של ג'ורג' בלנשין — "Jewels" והועלתה בחסות חברת התכשיטים ואן קליף אנד ארפל. בסרטון בולטים הניגודים בין התנועתיות הרכה והמחוות האנושיות החמימות לבין רקע הבטון הקשיח והמנוכר; בין הידידותיות שמפגינים הרקדנים זה לזה לבין הנהר הכהה, העגום והדל.

מילפייה העלה כבר בסוף 2014 צילום של קטע מהגרסה הבימתית של היצירה, שעולה בימים אלה בפריז. בגרסה הבימתית בולטות יותר הקומפוזיציה והמחוות הכוריאוגרפיות לבלנשין, מאשר התנועתיות והיחסים הבין אישיים שבולטים יותר בגרסת הסרט.

במסגרת טרילוגיית "Gems" העלה כבר מילפייה לרשת בשנה שעברה את גרסת הסרט של "Reflections", החלק הראשון בטרילוגיה, שעלה לבמה לראשונה בשנת 2013. עוד לא ידוע אם ומתי תצא גרסת הסרט לחלק השלישי בטרילוגיה החדשה של מילפייה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ