בלט נס ציונה הרחיב את הרפרטואר, אבל מה עם האיכות

המופעים ריימונדה" ו"כרמן" שהעלה בלט נס ציונה חסרים את הליטוש שיכול להפוך אותם ליצירות מעניינות

רות אשל
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
בלט נס ציונה
בלט נס ציונה. רפרטואר מיינסטרימיצילום: Ewa Krasucka
רות אשל

בלט נס ציונה שהוקם לפני שנה מרחיב את הרפרטואר שלו בקצב מעורר השתאות. אחרי "חופש" ו"לרקוד צלילי גיטרה", התווספו שתי תוכניות: ריקוד לשישיה מתוך "ריימונדה" שמייצג את הבלט הקלאסי המסורתי, והבלט הדרמטי "כרמן" שיצר לזר. כלומר, בניית רפרטואר מגוון, מיינסטרימי באופייו.

הגרסה של ריימונדה היא לפי גרסה של סאטרלנד ושונה קצת מהמוכר. תמונת הפתיחה היתה מרשימה, כאשר על הבמה ארבעה זוגות, הגברים בחליפה שחורה אלגנטית, הנשים בטוטו כחול ועל ראשן כתרים. הביצוע לא ענה על הציפיות. חסרה האלגנטיות שנובעת בין השאר מניקיון ועיבוד פרטים. הידיים של הרקדניות לעתים התנופפו קשוחות ומתיחת הרגליים לא פעם היתה יותר הנפה או זריקה לגובה. היתה הרגשה שיש קושי להספיק לבצע את התנועות בהתאמה למוזיקה.

לרקדנים יש יכולות טכנית להתמודד עם היצירה, אבל חסר ליטוש כדי להעניק ליצירה את האיכות האמנותית הנדרשת. גם הדואט של אנה קנון ויגור מנשיקוב לא עלה לדרגת הכוכבות הנדרשת. היה חסר קסם בעבודת הידיים והרגליים של קנון. אמנם הנוכחות הבימתית של מנשיקוב מרשימה, אבל הנחיתות מהקפיצות לא הסתיימו בתוך פוזיציות מוקפדות של מנחי רגליים. נראה שהבלט דורש עוד לא מעט חזרות של ליטוש.

היצירה "כרמן" על פי הדרמה של אהבה וקנאה המסתיימת במותה של כרמן, לא נרקדה על הבהונות. החומרים התנועתיים שהרכיבו את הכוריאוגרפיה לא היו מעניינים, וברובם צפויים. חסרו פתרונות תנועתיים של רעננות יצירתית. מריה סלקטור רקדה בתפקיד כרמן וגילתה יכולת משחק טובה וגם יגור מנשיקוב בתפקיד דון ז'וזה הפגין יכולת טכנית טובה ונוכחות בימתית יפה. התלבושות של הבנות שעוצבו על ידי אלנה קומנדטור לא החניפו לרקדניות. גם כאן היתה חסרה איכות של ביצוע.

נראה שמוטב להאט את קצב הרחבת הרפרטואר כדי ליצור ריקוד שיש בו עניין כוריאוגרפי רב יותר וגם להקפיד לשמור על רמה טכנית איכותית. עצם פעילות להקת בלט בנס ציונה הוא סוג של נס שיש לטפח, וחשוב שהלהקה תופיע ברחבי הארץ, אבל יש ליצור רפרטואר שהוא לא רק קליט אלא גם מעניין ומסקרן.

בלט נס ציונה, כוריאוגרפיה וניהול אמנותי: אלי לזר, "ריימונדה", כוריאוגרפיה מריוס פטיפה, מוזיקה: אלכסנדר גלזונוב, תלבושות: פול מקריי; "כרמן" מאת אלי לזר, מוזיקה: ג'ו'רג' ביזה, תפאורה: במבי פרידמן, תאורה: שי יהודאי, תלבושות נשים: אלנה קומנדטור, תלבושות גברים: סבטלנה וישטליוק, קרית התרבות נס-ציונה, 18.5

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ