"קופליה": שלאגר מסתמן בבלט בנס ציונה

המשפטים התנועתיים צפנו הפתעות מרנינות, הרקדנים הפגינו שמחת ריקוד ומריה סלקטור כסוונהילדה היתה מקסימה

רות אשל
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"קופליה" בבלט נס ציונה
"קופליה" בבלט נס ציונהצילום: אושר פרטובי
רות אשל

הלכתי לצפות בבלט "קופליה" בלא מעט חששות. הרי הבלט כל כך מוכר, והפקה גרנדיוזית של בתי אופרה גדולים בעולם איננה בהישג היד של תקציב בלט נס ציונה, מה גם שסגנונו של הכירואוגרף אלי לזר, כפי שהתרשמתי עד כה, הוא במסגרת המוכרת של הבלט הקלאסי. אבל מה שראיתי היה בלט מקסים, רענן, של להקה צעירה עם רקדנים טובים, שמאז ההפקה האחרונה של כרמן, השתפרו לבלי הכר. הטכניקה נקייה, ובמיוחד התרשמתי מרכות הידיים ומחופש התזוזה של הגוף בתוך הקודים של הבלט המסורתי. הריקוד נושם.

גם אם לזר נשאר בתוך התחביר של הבלט הקלאסי, הרי הפעם, דומני שבזכות המוזיקליות של המשפטים התנועתיים הם צפנו בחובן הפתעות קטנות מרנינות. והרחיקו מהצפוי. הכוריאוגרפיה לא רק שנבנתה במקצועיות אלא ניכר עושר ומורכבות של תנועות אצל כל אחת מהדמויות שיצרו קומפוזיציות. הרקדנים צעירים, מוכשרים וטובים, מקרינים שמחת מחול, והכל נעשה בטוב טעם. ומה אפשר לבקש יותר? ואני מדגישה זאת, כי בשתי התוכניות האחרונות חשתי ירידה ברמת הביצוע והעניין הכוריאוגרפי, והנה דווקא בלט הבובה קופליה הזניק את הלהקה מעלה מעלה.

"קופליה" בבלט נס ציונה
"קופליה" בבלט נס ציונהצילום: אושר פרטובי

את תפקיד סוונהילה רקדה מריה סלקטור והיא היתה מקסימה, אמינה, כמו נולדה לתפקיד. את תפקיד פרנץ, ארוסה, רקד דניאל אוספלד עם חזות אצילית מרשימה. בביצוע היו עליות ומורדות, בין קפיצות טובות אבל נחיתות לא די רכות וכמה מעידות — ומאידך פירואטים יפהפיים המסתיימים בהאטת קצב איטית מרשימה המעידים על שליטה מירבית.

הדר פלט שכנעה בתפקידה הבובה ויובל טביב, בתפקיד ד"ר קופליוס, היה מצוין בעיקר בדואטים החינניים עתירי הומור שרקד עם סלקטור בבית הבובות במערכה השנייה. הסולו של נטיה צ'יקויידוה במערכה השלישית, שהושחל ברצף של ריקודים לכבוד החתן והכלה, היה המעניין ביותר בכל היצירה במה שקשור לשפה התנועתית. כאן עשה לזר שימוש נועז בעבודת השכמות, כמו לש אותן כאשר הרקדנית על בהונות מתקדמת בתנופות המטלטלות את הגוף במעברים בין משקל לאיבודו. במהלך הריקוד צ'יקויידוה לא בלטה, אבל בסולו היא היתה מצוינת. הייתי רוצה לראות גם ביצירות בעתיד המשך לאותה תעוזה. מעניין גם היה הפתרון שמצא למזורקות המסורתיות, עם כוראוגרפיה שאימצה מרכיבים סמליים בלבד שהעניקו פירוש עכשווי.

כמו במסורת של בתי האופרה הגדולים, גם הפעם השתתפו במערכה השלישית תלמידות צעירות מבית הספר לתנועה ולמחול. החומרים התנועתיים הותאמו ליכולת הטכנית שלהן, בוצעו בניקיון, והצירופים של המשפטים וההעמדות היו אפקטיביות. התלבושות צנועות אבל יפות ובטוב טעם. התפאורה של בית הבובות מוצלחת אבל הציור של המסך האחורי של כפר אירופאי לפני כמאתיים שנה היה משהו דהוי.

נראה שעם הבלט "קופליה", יש ללהקת בלט נס ציונה שלאגר המיועד לצעירים, נוער ומבוגרים — בלט לכל המשפחה. הריקוד המשובח, הכוראוגרפיה הנעימה, התאורה היפה של שי יהודאי, כל אלה חוברים יחד בלהקה צעירה רעננה זו.

בלט נס ציונה, "קופליה". כוריאוגרפיה: אלי לזר. מוזיקה: דליב. תפאורה: במבי פרידמן. עיצוב תאורה: שי יהודאי. עיצוב תלבושות: סבטלנה וישטליוק. קריית התרבות נס ציונה, 27.10

"קופליה" בבלט נס ציונה
"קופליה" בבלט נס ציונהצילום: אושר פרטובי

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ