תחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית טובה יותר השנה מבשנה שעברה

אמנם אף אחת מהעבודות שהוצגו בתחרות במסגרת שבוע המחול הבינלאומי לא השאירו חותם של ממש, זו מסגרת חשובה, שמחברת את העיר עם פסטיבלים נוספים בעולם הקשורים בתחרות

רות אשל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
רות אשל

באווירה האינטימית של תיאטרון הקרנף הועלו ארבעת הריקודים שעלו לשלב הגמר בתחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית, כולם בהרכב קאמרי. היוצרים הצעירים מחפשים את עצמם והתכנית מגוונת, אבל יש פער בין הרעיון הכתוב בתכנייה לבין הבשלות של מה שרואים על הבמה. מה שבולט זה שיש נכונות להעז. במרכז העבודות עומד רעיון של בדיקה תנועתית או בדיקה של מרכיב פסיכולוגי כמו בתוך מעבדה.

העבודה הטובה היא הסולו של גלואה הצרפתייה, שגם קיבלה את הפרס הראשון. בריקוד היא בודקת איך כוח המשיכה משפיע על הגוף שלה. בהתחלה זה נראה יותר כתרגיל חיפוש אפשרויות בתוך סדנה אבל היכולת הטכנית הנהדרת שלה מאפשרת לה לבדוק את הנושא כמעט בלי מגבלות של הגוף. באחד הקטעים היא דוחסת את כל האנרגיה שלה בתוך הגוף, כמו בונה סולם פנימי לטפס עליו ככוח נגדי למשיכה. מה שמתחיל כבדיקה מופשטת של הנושא מקבל בהמשך אספקט דרמטי של מלחמה על החיים. היא שכובה פרושת איברים על הגב, נושמת ומתנשפת מהמאמץ הפיזי האדיר הנדרש ממנה, מנסה להתנתק מהרצפה שאליה היא נראית דבוקה ונשאבת מטה, אוגרת את כלל האנרגיה להשתחרר. הסוף מפתיע כאשר הרקדנית מסובבת את ידיה במהירות הולכת וגוברת כמו טחנת רוח, כשהיא הופכת למנוע שבכוחו ליצור כוח נגדי המשחרר אותה מאותו סיוט.

P = mg מאת ז'אן גלואה, צרפת. פרס ראשוןצילום: גדי דגון

הדואט של קאקיזאקי מתחיל באופן מבטיח והוא קיבל את הפרס השלישי. בתכנייה מדובר על מעין חוסר "יוצלחיות" של שני צעירים לתקשר זה. קאקיזאקי היא רקדנית עם איכות תנועה קסומה: כל מה שהיא עושה צד את העין והנושא הופך לשולי, אבל כאשר הנושא הופך למרכזי והריקוד הופך למשחק בין ילדים ומבוגרים הכוריאוגרפיה מאבדת גובה.

Golem Couple מאת מאריקו קאקיזאקי מיפן. פרס שלישיצילום: גדי דגון

את הפרס השני קיבל עידו בטש. בריקוד משתתפים ארבעה רקדנים ומה שהם עושים מעלה על הדעת מסיבת סמים הגובלת בהתפרקות מוחלטת בואכה היסטריה. הם נראים מוכנים לבדוק את הנושא מבלי לשים גבולות. זאת אפשר להעריך אבל אני תוהה את מי זה מעניין. מעוררת עניין היא היצירה האורחת של נובויושי, הרוקד כמעט בעירום מול הדמות הנוספת שלו, "אלטר אגו" לבושה לגמרי. הרקדנים טובים גם אם העבודה לא מגובשת.

BodyMagic מאת עידו בטשצילום: גדי דגון

הרמה השנה היתה טובה יותר משנה שעברה – זאת תחרות שבונה את עצמה. גם אם אף אחת מהעבודות לא משאירה חותם, זאת מסגרת חשובה שמחברת את העיר עם פסטיבלים נוספים בעולם הקשורים לתחרות.

שבוע המחול הבינלאומי, ירושלים, מחול שלם – גמר תחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית, "MARIA ADDOLorata" מאת קרלו מאסארי וצ'יארה טביאני (איטליה), "P-MG" מאת היוצרת ורקדנית ז'אן גלואה (צרפת), "GOLEM COUPLE" מאת מאריקו קאקיזאקי (יפן) בביצוע תמיר אטינג וקאקיזאקי, "BODY MAGIC" עידו בטש (ישראל), מופע אורח: "NOMADS" מאת נובויושי אסאי (יפן) בביצוע טאקאו איצארא ואסאי,תיאטרון הקרנף, בית קנדה, 29.11

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ