מצגת: גדי דגון ותומר היימן במחווה לבת שבע

הבמאי תומר היימן והצלם גדי דגון חושפים את ארכיון התמונות הנדיר של רקדני בת שבע, שעברו תחת ידיו של אוהד נהרין ב-24 שנותיו בלהקה, כחלק מהמסע לסיום הסרט הדוקומנטרי על הכוריאוגרף

טל לוין, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
טל לוין, עכבר העיר

כבר כמה שנים שתומר היימן מסתובב לאוהד נהרין, המנהל האמנותי של להקת בת שבע, בין הרגליים עם מצלמה. המטרה, לנסות ולפצח את הסוד הזה שנקרא "אוהד נהרין", אולי הכוריאוגרף הישראלי הבולט ביותר בעשורים האחרונים, ומי שהפך את בת שבע לאחת מלהקות המחול המובילות בעולם. התוצאה תוצג בסרט "מיסטר גאגא", שמועד הקרנתו טרם נקבע.

223 רקדנים עברו תחת ידיו של נהרין, והרכיבו יצירות מופת - מ"מבול", "קיר" ו"אנאפאזה", דרך "משה", "וירוס", עד "שדה 21" ו"החור". בחודשים האחרונים עבדו היימן ואחיו ברק על איסוף התקציב באמצעות אתר קיקסטארטר. כעת, כשהמירוץ הזה הסתיים, הם פונים למירוץ החשוב - סיום הסרט. "באחד מימי הצילומים הרבים בהם עקבתי אחרי עבודתו של אוהד נהרין בסטודיו של להקת בת שבע", מספר היימן, "עוד אחד מהימים בהם הגענו שנינו לקצה הסבלנות, התפרץ עליי אוהד לפתע: 'תקשיב לי תומר! אמרתי לך את זה אז, ואני חוזר ואומר לך - הכוריאוגרפיה שלי משעממת אותי. מה שמעניין בה זו הפרשנות שהרקדנים נותנים לה. שם זה מתחיל להיות מעניין, מסקרן, מחרמן'".הפרשנות של הרקדנים היא המעניינת. אנה וייסמן ב"אנאפאזה" (צילום: גדי דגון)

היימן מספר שלקחו לו הרבה שנים להבין למה התכוון נהרין. "בעצם, רק עכשיו, אחרי שצפיתי ב-23 יצירות שלו, אותן העלה כמנהל האמנותי של להקת בת שבע, רק היום אני סוף סוף מתחיל להבין על מה הוא מדבר, ומאמין לו שהתכוון לכך", הוא מודה.

רגע לפני שיסתגר סופית בחדר העריכה, משחרר היימן מחווה מיוחדת לרקדני בת שבע, אותה יצר מאינספור תמונות של גדי דגון, צלם הלהקה זה 30 שנה. "ברקדני בת שבע יש איכות נדירה, מגוון יחודי שמביא לצופים עושר אנושי", מוסיף היימן. "רקדנים מכל העולם, כל אחד והגוף שלו, כל אחד והעולם שלו. יחד הם מביאים כל פעם מחדש את היצירה של אוהד לשיאים חדשים. זה הזמן להגיד לכל אחד מהם תודה רבה ממני על כך שהסכימו להצטלם לאורך כל כך הרבה שנים, ותוך חשיפה של תהליכי עבודה אישיים מאוד".איכות נדירה. רקדני בת שבע ביצירותיו של נהרין (צילום: גדי דגון)עבור דגון, כך נדמה, החיבור עם בת שבע היה כמעט מקרי. "יום אחד נעמי פורטיס בלוך (אז מנכ"לית בת שבע. ט.ל.) צעדה לאיטה ברחוב שבזי בנוה צדק", הוא מספר. "הכרתי אותה דרך רמי פורטיס מתקופת סיפורים מהקופסא. ששנינו היינו מתל אביב, שרק התחילה להרים את ראשה כעיר של תרבות, אמנות ואופנה. אלה היו הימים היפים שלה. באחת מהצעדות לכיוון מרכז המחול בסוזן דלל, פנתה אלי נעמי ואומרה - 'אוהד נהרין הגיע לבת שבע - רוצה לבוא לצלם לנו?'".

ואכן, מאז הפך דגון כמעט לרקדן נוסף בלהקה, וכמעט בכל ההופעות של בת שבע אפשר לראות אותו, מקליק במהירות האור. "כאן אני לראשונה חושף חלק מהרגעים הנדירים האלו שנצרבו בגופי ובליבי, אבל הכי חשוב במצלמתי", הוא מסיים.המצלמה היא חלק מהכוריאוגרפיה. מתוך "מבול" (צילום: גדי דגון)

לכל מי שרוצה להצטרף למסע של היימן, ולא הספיק דרך אתר קיקסטארטר, מוזמן להכנס לאתר הסרט להנות ממבחר התמונות של גדי דגון, ולהצטרף למשפחת הגאגא.