שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

"תוכנית בעקבות מס' 2": לא מיצו את הפוטנציאל

נעה שדור פונה אל החיבור "נושא ווריאציה" של נעה אשכול כנקודת השראה ליצירת ריקוד חדש, אבל המוטיבים היפים נשארו במצב המקורי ולא עפו למחוזות חדשים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

ב"תוכנית בעקבות מס' 2" פונה היוצרת העכשווית נעה שדור אל החיבור "נושא ווריאציה" של נעה אשכול כנקודת השראה ליצירת ריקוד חדש (אשכול לא קראה לעבודות שלה ריקודים אלא חיבורים). חשוב להדגיש, שבמפגש של שדור עם העבודה של אשכול אין היא מחויבת למקור אלא ליצור משהו חדש בהשראתו.

מאז "הקבוצה לריקוד קאמרי" של אשכול בה הועלה "נושא ווריאציה" בשנות ה-50, ממשיך כתב התנועה אשכול־וכמן להיות מכשיר לגילוי ויצירה. הכתב פותח מאגר של אפשרויות תנועתיות הקיימות מבחינה אנטומית בגוף האדם, אבל בדרך כלל לא מצויים ברפרטואר התנועה "הרגיל" שהגוף מפיק מתוכו במסגרות סגנונות המחול השונים. כלומר, הכתב עשוי להאיר אזורים שכוחים שלא נעשה בהם שימוש ולהציע מעברים לא מוכרים בין התנועות. שיטת היצירה על פרטיטורה מאפשרת בניה של קומפוזיציות רב־קוליות בין חלקי הגוף ובין רקדן אחד למשנהו, כמו מלחין הכותב מוזיקה לתזמורת. בדרך זו הולכים במשך שנים עמוס חץ במסגרת ריקודי חדר ותרצה ספיר עם להקת ריקודנטו, ורבים השייכים לקבוצה המזוהה של אנשי כתב התנועה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ