בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"קונטינו" במשכן לאמנויות הבמה: הקהל לא זרק עגבניות, סתם יצא מהאולם

ייתכן שעוד 100 שנה תיחשב "קונטינו" לפורצת דרך, בדומה ל"פולחן האביב" של ניז'ינסקי. אלא שב-2019 העבודה של הכוריאוגרפית סשה וולץ נראית דווקא מיושנת

7תגובות
שני רקדנים
ללא קרדיט

במאי 1913 התחוללה בתיאטרון שאנז אליזה שבפריז מהומה של ממש. הבלט "פולחן האביב" של ואצלב ניז'ינסקי למוזיקה של איגור סטרווינסקי הועלה לראשונה, והתקבל בבוז גדול על ידי הקהל חובב המחול. לפי המור"קים השונים על היצירה, היו מי שהשליכו עגבניות על הבמה ולאחר מכן נטשו בהפגנתיות את האולם. לימים ייחשבו שתי היצירות — הן הבלט והן המוזיקה — לחשובות ומכוננות בהיסטוריה של האמנות המודרנית, ויזכו לאינספור פרשנויות וביצועים חדשים. האם המסקנה המתבקשת היא שכדי להיכנס לדפי ההיסטוריה צריך להעמיד יצירות שגורמות לקהל...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו