המציאות הרוקדת של נדין בומר

המופע "קצרים במחול" שיצרה הכוריאוגרפית נדין בומר מלגלג בין השאר על תרבות הצריכה ועל השאיפה להיות צעיר לנצח

רות אשל
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"קצרים במחול"צילום: כפיר בולוטין
רות אשל

הכוריאוגרפית נדין בומר יוצאת דופן בעולם המחול העכשווי בארץ בשפה התנועתית שלה וביצירותיה הקליטות שטופות הומור ביקורתי. התוכנית "קצרים במחול" של להקתה "נדין אנימטו" כוללת שישה ריקודים, מעין מערכונים במחול, שקיבלו פרסים בתחרויות בינלאומיות.

זאת תוכנית קלילה שמציגה לדברי התוכנייה פיסות מחיי היום־יום בעידן המודרני כמו המרדף הבלתי פוסק אחר הרצון להישאר צעירים, תרבות הצריכה הנהנתנית ואמונות תפלות. רקדן שרוע על כריות, מתבונן בטלוויזיה חסר מנוחה, מחליף את הערוצים. הריקוד שעל המסך מועלה באופן חי על הבמה. אלה ריקודים שכמו נשלפו מתוכניות ריאליטי. הם אנרגטיים ופונים לטעם הצעיר של הקהל, אבל בו־בזמן צוחקים ומראים את הגיחוך שבהם.

בתוכנית משתתפים 11 רקדנים החובשים פיאות של רעמות שיער ביטניקיות למחצה. פניהם מאופרים, קשה לדעת מי גבר ומי אשה, וכשהם רוקדים נראה שהם עומדים על סף פיצוץ אנרגיה הטמונה בגופם. בקטעים החביבים יותר הם מזכירים את "החבובות".

הנדוניה של בומר היא השפה התנועתית המושפעת מעולם האנימציה ומשלבת מחול עכשווי, היפ־הופ, פנטומימה, אקרובטיקה. התנועות והמימיקה המוגזמות מזכירות סרטים אילמים. אלה תנועות חדות, מדויקות, כמו משיכות גרפיות של קווי מתאר בולטים.

בין הקטעים יש ריקוד של חמישה גברים, שהתגלו מאוחר יותר כנשים. הם נראים כמי שנשלפו מתוכנית בידור של כוכבים זמרים בטלוויזיה, אלא שהקומפוזיציה יותר מורכבת והביצוע מצוין. מערכון ריקודי אחר מתאר נסיעה ממושכת באוטובוס שבו הנוסעים מטלטלים, שבו, כמו בסרט, מתחלפות סצנות של חלומות הנוסעים לנסיעה עם מעברים חדים של טכניקה של קאט קולנועי.

ריקוד נוסף מלגלג על תרבות הצריכה והשאיפה להיות צעיר לנצח. הוא מתאר רופאים המבצעים ניתוחים ולפני כן יש קטע היתולי המוקדש לרחיצת הידיים. לפעמים התפר בין המצחיק לבין הבנאלי והצפוי הוא צר, ולפעמים בומר מזגזגת ביניהם.

למרות הדברים היפים שנאמרו, תכנית שלמה של פרפראות היא מתוקה מדי ועשויה להכביד.

להקת תיאטרון מחול נדין אנימטו ולהקת KHD. "קצרים במחול". כוריאוגרפיה: נדין בומר ימיני; עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין; 24.3, מחסן 2 בנמל יפו

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ