River North Dance Chicago: מלוטש, רך ולא יומרני

הלהקה, בניהולו האמנותי של פרנק צ'אבס, מקרינה שמחת מחול, ואין לה יומרות מלבד הרצון להראות מחול טוב, עשוי במקצועיות ודמיון

רות אשל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
רות אשל

להקת River North Dance Chicago בניהולו האמנותי של פרנק צ'אבס, שגם אחראי לחמישה מבין שבעת הריקודים שהועלו בתוכניתה, היא להקה מקסימה המציגה מחול רענן וקליט. ועם זאת, לצ'אבס יש קול כוריאוגרפי משלו. זה קול עכשווי שדומני כי הוא מתכתב עם המחול המודרני/ג'ז של סרטים הוליוודיים בכיכובם של רקדנים כמו ג'ינג'ר רוג'רס, ג'ין קלי ופרד אסטר. הריקוד מלוטש למהדרין אבל אין בו מתח. הוא מקרין רוך, אופטימיות, וגם בריקודים הדרמטיים הידיים נשארות רכות. ככלל, הסגנון של צ'אבס אינו בנוי על צורניות של קווים, אף שברור כי רקדני הלהקה מאומנים היטב בסגנון הבלט.

התנועה של צ'אבס במחצית הראשונה של התוכנית נראתה כמו הגיגים מהירים של הגוף, לא מחשבות עמוקות שנובעות מאנרגיה פנימית, אלא מעין מצבי רוח של תנועות מהירות, כמו מחשבות חולפות, כמו עננים, כמו השמש שזורחת ונחבאת. המשפטים התנועתיים כמו לא רוצים להגיע לכדי אמירה סופית, ושנייה לפני שמגיעים למקום של נקודה או סימן קריאה כבר ממשיכים למחשבה אחרת.

מופע River North Danceצילום: Erika Dufour

בין הריקודים הקבוצתיים בלט "הפרידות הטובות", מלווה בנגינה חיה לפסנתר מאת ז'וזפין לי. זו קומפוזיציה מופשטת של מגוון קונטרפונקטים שהיא כרטיס ביקור לשפה התנועתית של צ'אבס. מקסים היה גם "Habaneras" למוזיקה קובנית עם תלבושות יפות של ג'ורדון רוס. גם כאן איכות הרכות, חוסר המאמץ כביכול, נשזרים בתוך המוזיקה הקצבית ברב־קוליות של הקבוצה. בלט לטובה הסולו של אשלי רולנד בביצוע הרקדן האפרו־אמריקאי אחמד סימונס, בעל גוף חזק וגמיש ונוכחות בימתית מרשימה.

הריקוד שחתם את התוכנית, "גבולות אסורים" של צ'אבס, היה מעניין פחות בעיני. הרקדנים לובשים בגדים לבנים מבדים אלסטיים שנועדו לבטא את הרעיון של דחיפה־משיכה ביניהם. השימוש בבגד כאביזר הוא המקור לפתרונות התנועתיים, אבל שם איבדתי את הקול המיוחד של צ'אבס.

לתוכנית זו, עם הרקדנים המעולים המקרינים שמחת מחול, אין יומרות מעבר לרצון להראות מחול טוב, העשוי במקצועיות ובדמיון.

River North Dance Chicago, כוריאוגרפיה: פרנק צ'אבס, אשלי רולנד, אדם ברוך, היכל אמנויות הבמה, הרצליה, 21.10.2014

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ