שיק קוריאה

איך הפכה דרום קוריאה לאימפריית עיצוב

אחרי המלחמה היתה דרום קוריאה במצב קשה יותר מהמדינה הצפונית, אך מסורת של מלאכת־מחשבת חילצה אותה מהמשבר הכלכלי. ההצלחה של סמסונג והאיום שלה על אפל אינם מקריים, קובעת תערוכת עיצוב חדשה בפרנקפורט

אליס רוסתורן, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אליס רוסתורן, ניו יורק טיימס

בתחילת שנות השישים, כשהמונח "עיצוב תעשייתי" נכנס לשימוש בדרום קוריאה, המדינה היתה דלת אמצעים ומצולקת מעשרות שנים של כיבוש יפני וממלחמת אזרחים אכזרית נגד צפון קוריאה. בתי הספר הראשונים לעיצוב עוד היו בחיתוליהם, וסמסונג היתה עדיין יצרנית מזון שעשתה את צעדיה הראשונים בתחום האלקטרוניקה.

חלפה חצי מאה, וכיום דרום קוריאה היא אחד ממרכזי העיצוב הדינמיים ביותר בעולם. היא שולטת בשווקים העולמיים של מוצרים מתקדמים כגון טלפונים חכמים וצגי LCD, סמסונג מסתמנת כמועמדת הבטוחה ביותר לרשת את אפל בתור מותג העיצוב השולט בתקופתנו, וכ-25,000 סטודנטים מסיימים כל שנה את לימודי העיצוב באוניברסיטאות בדרום קוריאה - יותר מבכל מדינה חוץ מסין.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ