המעצבת הסודית של משכית

נאורה ורשבסקי עיצבה אריגים לאיב סן לורן, פייר קארדן ואחרים, אבל נשארה מאחורי הקלעים. לרגל תערוכה חדשה של עבודותיה היא מבקשת להשיב את כבודם האבוד של מעצבי הטקסטיל ומסבירה מה דעתה ההבדל בין עולם האופנה של אז להיום

יובל סער
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יובל סער

שמה של נאורה ורשבסקי כמעט אינו מוכר לאלה שאינם מתמצאים באחורי הקלעים של עולם האופנה הישראלי. ״האריג הצלול״, תערוכה חדשה שנפתחה בראשית החודש בגלריה פריסקופ בתל אביב, מבקשת להשיב לה ולעיצוב הטקסטיל את הכבוד שמגיע להם בהיסטוריה של עולם העיצוב המקומי.

ורשבסקי, בת 86, עבדה במשכית בין השנים 1987-1959 כמעצבת ראשית וכמנהלת מחלקת האריגה. ״במשולש הנשי של משכית (רות דיין - פיני לייטרסדורף - נאורה ורשבסקי), נאורה היא הצלע התחתון והיציב, מעוף הסירה מקצה לקצה, מקצב בטוח, מבט קפדני לפרטים ומשמעת״, כותבת בספר הנלווה לתערוכה קטיה אויכרמן, ראש המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר. ״היא מכשפה, כמובן, אשפית המינון והתזמון״.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ