כיצד התמודד מעצב הספרים עם עיצוב הספר שכתב

פיטר מנדסלנד הוא אחד ממעצבי הספרים המובילים הפועלים כיום, שעיצב עטיפות ספרים מרהיבות למהדורות חדשות של קפקא, דוסטויבסקי, טולסטוי וג'ויס. עתה הוא מוציא שני ספרים פרי עטו ונתקל באתגר הקשה מכולם: לעצב עטיפה לספר שלו

אלכסנדרה אלטר
ניו יורק טיימס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אלכסנדרה אלטר
ניו יורק טיימס

פיטר מנדלסנד, שעיצב עטיפות ספרים מרהיבות לענקי ספרות שכבר אינם איתנו, כמו קפקא, דוסטויבסקי, טולסטוי וג'ויס, אינו שש לעבוד עם סופרים קפדניים שמפרטים דרישות ספציפיות בנוגע לגופן, לצבע, לתמונה או לקו החזותי. "בסופו של דבר זה נראה גרוע", הוא אומר.

אך בשנה שעברה נהפך מנדלסנד, המנהל האמנותי הראשי בהוצאת אלפרד קנופף, לסיוט הגרוע ביותר של עצמו. הוא החל לכתוב ספר. עיצוב העטיפה לספרו, "What We See When We Read" (מה אנחנו רואים כשאנחנו קוראים), מסה משועשעת ומאוירת על האופן שבו תמונות מנטליות עולות ממלים, היה משימה קשה במיוחד, הוא אומר. בתור המחבר הוא הרגיש ששום תמונה לא תוכל לתמצת את הנחת היסוד של הספר. בתור מעצב העטיפה היה עליו להחליט מה יראו בעטיפה, או להודות בכישלון ולהתפטר. הניסיון הראשון שלו היה קודר ומרתיע: עטיפה שחורה פשוטה עם טקסט קטן בצבע לבן. "זה היה כמו פחד במה", הוא אומר. "פשוט קפאתי".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ