היפהפה הנרדם: למה נתקע מוזיאון העיצוב בחולון אחרי הפתיחה הזוהרת?

תקוות גדולות נתלו במוזיאון העיצוב בחולון שתיכנן רון ארד וזכה לחשיפה בינלאומית גדולה עם פתיחתו. אבל שבע שנים אחרי, מספר המבקרים נמוך, הקשר עם העירייה בעייתי והאוצרת המנוסה, גלית גאון, עזבה. בראיון היא מסבירה מדוע היא לא רואה בדשדוש המוסד כישלון אישי, ומספרת מה היתה עושה אחרת

נעמה ריבה
נעמה ריבה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעמה ריבה
נעמה ריבה

ב–2010 הושק בקול תרועה מוזיאון העיצוב בחולון בתיכנונו של המעצב הישראלי־בריטי רון ארד, שהצטייר כאחת ההבטחות המוזיאליות הגדולות בישראל ואף סוקר בהרחבה בעיתונות הבינלאומית. המוסד בעל העיצוב החריג, שהתמקם בלב שכונת מגורים אפורה משהו, ונוסף כחלל תצוגות למחלקות העיצוב והאדריכלות במוזיאוני ישראל ותל אביב, היה חלק מתוכניותיה של עיריית חולון להפוך את העיר לנושאת דגל תרבותי. גלית גאון נבחרה לתפקיד האוצרת הראשית, ובמקביל המשיכה לשמש כאוצרת אחראית על מוזיאון הקומיקס שנפתח בעיר ב–2008 — אשר גם את הקמתו ליוותה. עזיבתה הלא ברורה של גאון לפני כחצי שנה מתרחשת בתקופה שבה מוסדות התרבות בחולון חווים גל של עזיבות, בהמשך לעזיבתו של מנכ"ל המדיטק אלון ספן, שגם מוזיאון העיצוב פועל תחתיו (ראו מסגרת). 

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ