כשהאמנות שיתפה פעולה עם הצנזורה - עיצוב - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כשהאמנות שיתפה פעולה עם הצנזורה

לכתבה
כרזה לתיאטרון שהפולני בידגושץ', שהציג עיבוד ל"הקמצן" של מולייר

בשנות ה–50 וה–60 היתה פולין למרכז העולמי של עיצוב כרזות. השלטון הקומוניסטי תמך באמנים כדי לשפר את תדמיתו, ובתמורה העלים עין מהביקורת כלפיו. תערוכה חדשה חוזרת לימים שבהם סיפקה האמנות מפלט מהמציאות, לפני שהוליווד ואינסטגרם מחצו את הדמיון

8תגובות

שיטוט בוורשה בשנות ה–60 המוקדמות היה ככל הנראה חוויה אסתטית מוזרה מאוד. מגדלי הזכוכית העכשוויים שמעטרים את קו הרקיע של העיר לא היו קיימים עדיין, וגם חלק מהבניינים הקומוניסטיים הרבועים וחמורי הסבר היו עדיין בבנייה. העיר היתה אתר בנייה ענק, לאחר שחלקים גדולים ממנה נהרסו במלחמת העולם השנייה. בחורף הקר השמים היו אפורים רוב הזמן, ומצב הרוח היה קודר. בתוך החד־גוניות הזאת ניצנצו על הבניינים שלטי ניאון שלא פירסמו דבר, ואת הגדרות הארוכות שהקיפו את אתרי הבנייה קישטו אלפי כרזות שעוצבו ביד אמן. גם הן לא פירסמו מוצרי צריכה — ממילא תחת השלטון הקומוניסטי לאף אחד לא היה מה להציע — אלא קידמו הצגות תיאטרון,...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות