יריד האמנות “צבע טרי” יכלול לראשונה גם את תחום העיצוב

ביריד שייפתח במאי יתקיימו שיתופי פעולה עם בתי הספר המובילים לעיצוב, וכן פעילויות המשלבות עיצוב ואמנות

יובל סער
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יובל סער

יריד האמנות צבע טרי, שיתקיים בחודש מאי, יכסה לראשונה גם את תחום העיצוב. המטרה היא לאפשר חשיפה למעצבים ולעוסקים בעיצוב, לקרב את הקהל הרחב לעיצוב במיטבו, ולענות על הביקוש הגובר מצד אוהבי עיצוב ואספנים לרכישת פריטים מקוריים וחדשניים. "זיהינו צרכים דומים בשדה העיצוב המקומי לאלו שזיהינו לפני שבע שנים בתחום האמנות", אומרת יפעת גוריון, המנהלת אמנותית והאוצרת של היריד. "יש בארץ הרבה כישרון שמבעבע מתחת לפני השטח, שלא מצליח לקבל מספיק ביטוי: אין לו מספיק פלטפורמות לחשיפה וגם לא מספיק מקורות הכנסה".

גוריון ושותפתה שרון טילינגר, שמשמשת כמנכ"ל היריד, צירפו לצוות האוצרות את גלית גאון, האוצרת ראשית של מוזיאון העיצוב חולון; נירית נלסון, אוצרת עצמאית ומנהלת אמנותית של תוכנית הרזידנסי JCVA; ואת עוזרות האוצרת אמי שחר וסלומה פקיאל.

מבקרים ביריד "צבע טרי"צילום: איל גזיאל

ביריד "צבע טרי/עיצוב" יוצגו פרויקטים נבחרים של מעצבים ישראלים, גלריות וחנויות עיצוב, לצד כישרונות חדשים שיוזמנו להשתתף במסגרת חממת העיצוב. "אנחנו לא מגבילות את תחומי העיצוב שיוצגו", מוסיפה גוריון. "זה יכול להיות עיצוב תעשייתי, גרפי - לא רק מה שמכונה דיזיין ארט. אנחנו רוצים לעודד שיתופי פעולה בין התחומים.

בחממה, שתהיה פתוחה לקהל במבנה של תערוכת מכירה, יוצגו עשרות פריטים מוגמרים, יצירות של מעצבים בתחילת דרכם המקצועית. הפריטים ייבחרו לחממה ע"י ועדה מקצועית, המונה את מעצבת וחוקרת האופנה יעל טרגן, המעצב פיני ליבוביץ, האדריכלית יפעת פינקלמן והמעצבת נעמה שטיינבוק.

בנוסף, צפויים להתקיים ביריד פרויקט מיוחד בשיתוף פעולה עם מוזיאון העיצוב חולון, שיתופי פעולה עם מוסדות הלימוד המובילים לעיצוב, מיזם חברתי המשלב חינוך ועיצוב, וסלון “צבע טרי” - חלל משותף עם יריד האמנות, להרצאות, שיחות ומפגשים עם אמנים, מעצבים, אוצרים ואנשי תרבות.

"צבע טרי/עיצוב" יתקיים השנה במרכז הלוגיסטי החדש של עיריית תל-אביב-יפו, הממוקם בתל גיבורים בדרום העיר, במתחם אחד עם יריד האמנות העכשווית "צבע טרי 6". ביריד מציגות הגלריות המובילות לאמנות עכשווית וגלריות צעירות, לצד עשרות אמנים עצמאיים הנבחרים על ידי ועדת קבלה מקצועית. מדי שנה מבקרים ביריד יותר מ- 30,000 איש, הרוכשים מאות עבודות אמנות עכשווית. חשיפת היריד למספר רב של מבקרים והצלחתו, מחזקות את שתי מטרותיו העיקריות: לקרב את הקהל הרחב לאמנות ולאפשר לאמנים להתפרנס מכישרונם.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ