חשיפה ראשונה לתערוכת היחיד של רון ארד במוזיאון חולון

במרכז התערוכה עבודה חדשה בשם ״פרחים מיובשים״, והיא כוללת שש מכוניות פיאט 500 ישנות שארד מעך ותלה על קירות המוזיאון כמו היו יצירות אמנות

יובל סער
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יובל סער

שלוש שנים לאחר פתיחתו של מוזיאון העיצוב חולון נחשפה הבוקר תערוכת היחיד של רון ארד, המעצב והאדריכל הבינלאומי שגם תיכנן את המוזיאון. התערוכה, ״ברוורס״ (התערוכה ה-11 שמוצגת במוזיאון), נוצרה במיוחד בעבור המוזיאון ותוצג החל מיום רביעי במשך ארבעה חודשים. במרכז התערוכה עבודה חדשה בשם ״פרחים מיובשים״ שנחשפה הבוקר בחשיפה בינלאומית ראשונה, והיא כוללת שש מכוניות פיאט 500 ישנות שארד מעך ותלה על קירות המוזיאון כמו היו יצירות אמנות.

במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר במוזיאון, סיפר ארד ש״התערוכה היא הימנעות מלעשות תערוכה רטרוספקטיבית. הרבה יותר מעניין לעשות תערוכה שלא ראית קודם, שלא ראית את סופה בשלב שבו אתה מתחיל לעבוד עליה. הייתה תקופה שבה חשבתי שהמהפכה הדיגיטלית תדלג עלי אבל התערוכה כוללת אלמנט רטרוספקטיבי לא רק שלי, אלא של כל הדור שלנו - המעבר מהפיזי והמעשי לדיגיטלי ולווירטואלי, וכל מה שקורה ביניהם. לקחתי אובייקטים תלת-מימדיים שימושיים והפכתי אותם לאובייקטים שטוחים, חסרי שימוש, ומכאן נובע גם שם התערוכה״.

עבודה של רון ארדצילום: אילייה מלניקוב

האוצרת הראשית של המוזיאון, גלית גאון, ציינה שהיא שמחה שארד חוזר למוזיאון שתיכנן, בתערוכה שמתמקדת במתכת, החומר המועדף על ארד, וש״בנין המוזיאון הוא החפץ הגדול בתערוכה״. בנוסף למבנה התערוכה כוללת מבחר מעבודותיו של ארד מהעת האחרונה ובהן סדרה של צורות פיסוליות שעוצבו בעזרת טכנולוגיה דיגיטלית, לצד סרטים ותצלומים שבהם תיעד ארד את עבודתו לאורך השנים - לא רק את המוצרים המוגמרים אלא גם את תהליך הניסוי, הטעייה והייצור שהוביל אליהם. בנוסף מציג ארד רישומים דיגיטלים ועבודות מתכת מתחילת דרכו כולל את עבודת העיצוב הראשונה שלו, ״כיסא רובר״ (1981), הבנוי ממושב עור של מכונית מדגם רובר שארד גאל ממגרש גרוטאות לונדוני והרכיב לאחר מכן על מסגרת מתכת מקומרת העשויה צינורות ומחברים.

הראיון המלא עם ארד יתפרסם בגליון יום שלישי של מוסף ״גלריה״.

רון ארדצילום: דניאל בר און

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ