האם תרצו ביצים תוצרת ורסאצ'ה?

תערוכת היחיד של פדי מרגי שנפתחה בחודש שעבר בסן פרנסיסקו מציגה גישה ביקורתית על תרבות הצריכה, קושרת בין עיצוב לאתיקה ותוהה היכן נמצא הגבול ביכולת הפתיינית של העיצוב להשפיע על הצריכה של הקהל

יובל סער
יובל סער
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יובל סער
יובל סער

קרטון חלב שמעוצב כמארז מחשב של חברת אפל, קמח של פראדה, עוגיות פתי בר של דולצ'ה וגבאנה, נקניקים של לואי ויטון, ביצים של ורסאצ׳ה, יוגורט של טיפני, פירות הדר של נייקי ועוד - אלו כמה מהפריטים שמציג פדי מרגי בתערוכת היחיד ״חיטה היא חיטה היא חיטה״, שנפתחה בחודש שעבר במוזיאון העיצוב והאומנויות של סן פרנסיסקו (עד ה-15/6).

מתוך התערוכהצילום: עמרי מירון
מתוך התערוכהצילום: עמרי מירון

בתערוכה מציג מרגי גישה ביקורתית על תרבות הצריכה, קושר בין עיצוב לאתיקה ותוהה היכן נמצא הגבול ביכולת הפתיינית של העיצוב להשפיע על הצריכה של הקהל. לשם כך הוא משתמש בשפת המותג המזוהה עם כל חברה, בצורות ובתמונות מעולם הצרכנות ובמושגים מתחום האתיקה הצרכנית, וחוקר את החיבור הקיים - ולעיתים שרירותי - בין מוצרים לבין אריזה.

מתוך התערוכהצילום: עמרי מירון
מתוך התערוכהצילום: עמרי מירון

״התערוכה חוקרת את מערכת היחסים בין עיצוב לבין אתיקה; מהו תפקידו של המעצב בתחום שנועד להקנות צורה לרעיון שגויס לשמש אינטרסים כלכליים, והכל מבלי להותיר מקום לשיקולים מוסריים?״, שואל מרגי. ״מה הלקוח רוכש בדיוק כאשר הוא משלם הרבה כסף בעבור ׳מותג׳ של חיטה, קמח או מלח שולחני?״.

מתוך התערוכהצילום: עמרי מירון
מתוך התערוכהצילום: עמרי מירון

מרגי, הבעלים והמייסד של Talking Brands, שימש בעבר כארט דירקטור בכמה ממשרדי הפרסום המובילים בישראל. הוא כיהן בעבר כיהן כראש המחלקה לתקשורת חזותית במכון טכנולוגי חולון, ומלמד בה גם כיום.

התערוכה באתר המוזיאון.

מתוך התערוכהצילום: עמרי מירון
מתוך התערוכהצילום: עמרי מירון
מתוך התערוכהצילום: עמרי מירון

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ