פרס TDC היוקרתי של טוקיו לקטלוג התערוכה ״ברוורס״ של רון ארד

התערוכה הוצגה בשנה שעברה במוזיאון העיצוב חולון, ואת הקטלוג לה עיצבה נועה שורץ, ראש מחלקת העיצוב הגרפי של הסטודיו של ארד

יובל סער
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יובל סער

קטלוג התערוכה ״ברוורס״ של המעצב רון ארד, שהוצגה בשנה שעברה במוזיאון העיצוב חולון, זכה בפרס מועדון המעצבים הטיפוגרפיים של טוקיו (Tokyo Type Directors Club - TDC). זו הפעם השנייה שעיצובים שנעשו למוזיאון זוכים בפרס הנחשב, לאחר שבשנת 2010 זכתה בו מערכת השילוט של המוזיאון, שעיצב עדי שטרן, ראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל.

התערוכה "ברוורס" התמקדה בעבודתו של ארד במתכת - החומר המועדף עליו בשלושה עשורים של יצירה. שיאה של התערוכה היה בעבודה "פרחים מיובשים", שבה חקר באמצעות סדרה של ניסיונות בחומר, וכן בהדמיות דיגיטליות, כיצד כלי רכב מגיבים ללחץ מסיבי של דחיסה.

כריכת הקטלוג לתערוכה "ברוורס"צילום: מייקל קסטלנה / סטו

את הקטלוג עיצבה נועה שורץ, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, העומדת בראש מחלקת העיצוב הגרפי של הסטודיו של ארד מאז 2011. כריכת הקטלוג היא מעין שחזור תלת ממדי וטקטילי של לוחית הזיהוי של העבודה ״רודי ג'יאקוזה״, פסל בצורת פיאט 500 עשוי מאות מוטות מלוטשים של פלדת אלחלד, על פי המודל המקורי מעץ. בין דפי הקטלוגים הוחבאו 4,000 פרחים מיובשים מ-60 סוגים; בכל קטלוג שלושה פרחים.

בתגובה לזכייה אמר ארד כי ״כמו בתערוכה, גם בקטלוג מקבלות את מרכז הבמה העבודות החדשות שנעשו בעבור התערוכה והוצגו בה לראשונה, ואילו העבודות ה׳היסטוריות׳ מוצבות מאחורי הקלעים. העימוד של הספר אף הוא ׳ברוורס׳ - הכותרות ממוקמות בתחתית הדפים והוחלפו עם הטקסט הרץ והדימויים. הקטלוג ליווה את מסע התערוכה ושניהם הגיעו לגמר ממש יחד״.

בשנת 2012 זכו ארד ושורץ באחד מפרסי ה-TDC של ניו יורק על הלוגו של "בית הבצל" שתיכנן ארד. צורתו של הלוגו נבעה מצורת האובייקט שייצג - מבנים מודולריים שהקירות הפנימיים שבהם יכולים לזוז ולשנות את חלל הפנים של הבית.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ