בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרופ' יעל מוריה מונתה לעמוד בראש המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה בשנקר

מוריה, בת 59, מכהנת כיום כפרופ׳ חבר בפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים בטכניון. היא תחליף בתפקיד את פרופ' שרגא קירשנר

6תגובות

פרופ' יעל מוריה מונתה לעמוד בראש המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה בשנקר. מוריה תחליף בתפקיד את פרופ' שרגא קירשנר שמילא את התפקיד במשך שלוש קדנציות.

מוריה, בת 59, מכהנת כיום כפרופ׳ חבר בפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים בטכניון. היא השלימה בהצטיינות את לימודי התואר השני בארכיטקטורה ובינוי ערים בפוליטכניק של קטלוניה, ספרד, וברשותה תואר ראשון באדריכלות נוף מהטכניון. ב-15 השנים האחרונות היא לימדה במוסדות המובילים בארץ, בהם האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל", אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה הפתוחה.

חברי ועדת המינוי ציינו כי ״בחירתה של פרופ׳ מוריה היא פועל יוצא של ניסיון עשיר במיוחד בפיתוח ובניהול פרויקטים סביבתיים בקנה מידה נרחב, כמו גם עיסוק מתמשך בנושאים אקדמיים וציבוריים״. במקביל להוראה היא הובילה יחד עם מעצב הנוף דוד סקלי את המשרד ״מוריה־סקלי אדריכלות נוף״. בין העבודות והפרוייקטים הנבחרים שבהם היה המשרד מעורב בחמש השנים האחרונות אפשר למצוא את רחוב אבן גבירול, כיכר אתרים ובריכת גורדון בתל אביב; רצועת החוף, הטיילת ותכנון מרחבים עירוניים בבת ים; שיקום חירייה, חברת פארק אריאל שרון; אזור התעסוקה הדרומי של עיריית אור יהודה; רצועת חוף הים ותכנון מפורט למרחבים עירוניים באשדוד; תכנית נוף עירונית, ייעוץ לראש העיר ותכנון מפורט למרחבים עירוניים בבאר שבוע; ועוד.

בנוסף היא אצרה תערוכות רבות בתחום. ביחד עם סיגל ברניר היא אצרה את שלוש הביאנלות לאדריכלות נוף עירוני של בת ים — בשנים 2008, 2010 ו-2012 — ובשנת 2004 את התערוכה Back to the sea, הביתן הישראלי בביאנלה לאדריכלות בוונציה. בשנת 2003 היא אצרה את התערוכה ״ברשות הרבים״, מחווה לגנן אברהם קרוון, במוזיאון תל אביב לאמנות, ביתן הלנה רובינשטיין.

בתגובה למינוי וכחלק מהחזון שהיא רואה בקשר למקומו של עיצוב הפנים בין העיצוב לאדריכלות, אמרה מוריה: ״הנוף, המבנה, הפנים והחוץ הם מרחב אחד — פלטפורמה משותפת לחיים, לתודעה ולפרקטיקה של היום־יום, שקופה להפרדה הדיסציפלינרית (אדריכלות, פנים, נוף). עיצוב הוא היכולת להתבונן בכל החלקים שיוצרים מציאות, ולהתערב בה באמצעות פעולה פיזית. מכאן, ששמירה על הרלוונטיות של המעצב כדמות משפיעה על החיים החברתיים, התרבותיים והכלכליים מחייבת התבוננות והכרה בכל מה שחיוני להבנת הזמן והמקום. בבסיס תוכנית הלימודים תעמוד ההנחה שהעשייה העיצובית היא פועל יוצא של שאלות על תרבות החיים וכי המעצב המתערב במרחב צריך לפעול, קודם כל, מתוך הכרה כפולה: של עצמו ושל הסובב אותו. כדי שהמעשה האדריכלי יהיה מודע באמת, נדרשת מחויבות לשאילת שאלות, לספק ולאי־נחת בתהליך היצירה. הצלחתה של המחלקה תימדד באופן שבו ינצלו בוגריה את הפרקטיקה של העיצוב לחשיפת המקום, הזמן ולהשפעה עליהם״.

 

אילן אסייג


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו