מארי אנטואנט קופצת לביקור אצל לקרואה

כריסטיאן לקרואה היה הסמל של שנות ה-80 הראוותניות, הבזבזניות, ועם סופן נעלם מהמפה. אז מה אומר עכשיו שובו לזירה, עם קולקציה מיוחדת לבית סקיאפרלי?

ג'ייקוב ברנסטין, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ג'ייקוב ברנסטין, ניו יורק טיימס

בכל עידן יש מעצב שמגלם בצורה המדויקת ביותר את האתוס של התקופה. הלסטון הגדיר את ימי הדיסקו בסוף שנות ה-70 במכנסי קטיפה הדוקים ומתרחבים ובחולצות משי הדוקות. בתחילת שנות ה-80 הלביש ג'ורג'יו ארמני את האשה העובדת בחליפות כוח בצבע בז'.

אך הרגע הבא היה שייך מעל לכל ספק לכריסטיאן לקרואה, מעצב אופנה עילית מהעיר ארל שבדרום צרפת. השמלות התפוחות והז'קטים הרקומים שלו נהפכו לסמלי מעמד לדור חדש של קונות יוקרה, שבמשך חלק ניכר מהעשור פשוט חיפשו דרכים להתענג בלי חשבון ולהתפאר בעוצמתן הכלכלית. "זו היתה מין מסיבת תחפושות, כולם עשו חיים משוגעים", כתבה ב-1987 ברנדין מוריס, אז מבקרת האופנה של “ניו יורק טיימס”.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ