שחר אטואן

בין עשרות הצילומים המוצגים כעת במכון שפילמן בתל אביב, במסגרת התערוכה "העין העירומה: צילום סוריאליסטי במחצית הראשונה של המאה העשרים” (נעילה: ינואר 2014), העין משתהה על דימויים איקוניים של יוצרים מרכזיים בתנועה האמנותית כדוגמת אנרה ברטון ומאן ריי; ביטויים אסתטיים לעולם התת-הכרתי, המתיכים יחד סמלים ודימויים בתבניות שאינן מונחות על פי ההיגיון והשכל הישר. במקרה של ארווין בלומנפלד, ארבע מעבודותיו שנכללות בתצוגה אינן רק בבחינת גשרים אל הלא מודע, הן מהוות גם חוליה המקשרת בין שני פרקי יצירה של הצלם היהודי-גרמני שמת ב-1969: בין צילומי האמנות המוקדמים שיצר באירופה, לבין צילומי האופנה שיצר בארה"ב במחצית השנייה של חייו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ