המעיל החדש: מה גברים אוהבים

בעשור האחרון נשים התחילו לצוד מכוניות, גברים ללקט פריטים אופנתיים. אבל הדוגמה הטובה ביותר לניתוץ הסטריאוטיפים הוא דווקא המעיל הגברי

דיוויד קולמן, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
דיוויד קולמן, ניו יורק טיימס

אחת התיאוריות הפופולריות כיום מתייחסת לאופן שבו מוחותינו הקדמוניים מתקופת האבן משפיעים על התנהגותנו. בכל מה שנוגע לקניות, גורסת התיאוריה הזאת, בני האדם מתחלקים לציידים ולמלקטות - בדיוק כפי שנחלקו אנשי המערות בעידן הפליאוליתי: הנשים היו חוזרות הביתה עם פטריות (ופרוות חורפן חדשה) והגברים היו מגיעים עם מסטודון (וציור מערות במסך רחב, HD). אבל מתברר שהנתונים האתנוגרפים העדכניים לא תומכים בתיאוריה הזאת. המהפך הצרכני של העשור האחרון הוליד שפע של התנהגויות שאינן סטריאוטיפיות: נשים שצדות מכוניות ומכשירי חשמל וגברים שמלקטים פריטים אופנתיים וכלי בית. האם מדובר בקפיצה אבולוציונית ברמה של אקס־מן?

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ