כיצד השפיע עולם האופנה על המרוץ לחלל?

מדוע שינו בגדי האסטרונאוטים את צבעם? איך נכשלו החברות התעשייתיות בעיצוב בגד חלל? ואיך הצליחה חברת חזיות לגבור עליהן בתחרות לעיצוב חליפת החלל לנחיתה על הירח? ספר חדש שופך אור על צדו העיצובי של כיבוש החלל

סהר שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
סהר שלו

ב-20 ביולי 1969 נחת האדם הראשון על הירח. כולם זוכרים את המשפט האלמותי שאמר אז האסטרונאוט ניל ארמסטרונג: "זה צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". אבל מאחורי הניצחון האנושי הזה מסתתר עוד אחד, ידוע פחות ואולי היסטורי פחות אבל לא פחות מפתיע: ניצחונה של חברת חזיות בשם Playtex על חברות ענק ותעשיות צבאיות בתחרות על הספקת חליפות החלל לאסטרונאוטים של "אפולו 11". כמעט 45 שנים אחר כך יוצא לאור הספר "Spacesuit: Fashioning Apollo", המשלים את החלק החסר הזה ולא רק מסביר מדוע הפסידו החברות הצבאיות לחברת ההלבשה התחתונה, אלא גם מתאר פרק מרתק בהיסטוריה של העיצוב.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ