רלבנט |

איך הפך החיג'אב המסורתי לפריט לבוש אופנתי?

האם החיגַ'אבּ, אותו כיסוי ראש נשי מסורתי שנעשה פופולרי בעולם הערבי בכלל ובמצרים בפרט, הוא בהכרח סמל לדיכוי? המציאות, כמו הדגמים השונים והאופנתיים, היא ממש לא שחור ולבן

איל שגיא ביזאוי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איל שגיא ביזאוי

בין הביקור הראשון שלי בקהיר לזה השני עברו קצת יותר מעשר שנים. זכרתי את העיר כפי שהיתה, על המולת הרחוב שלה, המרכז הסואן עם הארכיטקטורה בסגנון אירופי, הצפיפות באזור השוק, המדרכות הגבוהות, המסגדים, הכנסיות הקופטיות, המסעדות ובתי הקפה. שינוי אחד בלט מאוד לעין, ולא היה אפשר להתעלם ממנו. בקהיר של שנות ה-80 אפשר היה למצוא לא מעט נשים שהולכות במרכז העיר לא רק כשראשן חשוף, אלא גם בשרוולים קצרים. בשנות ה-90, לעומת זאת, התארכו השרוולים ורבו כיסויי הראש, ובשנים שאחרי הלכו והתרבו עוד יותר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ