למה האופנה הישראלית יקרה כל כך?

מעט לקוחות, עלויות ייצור גבוהות, תחרות גדולה ועזרה מינימלית מהמדינה. מעצבים ישראלים נכנסים במודע לשוק שכמעט בלתי אפשרי להרוויח בו. המעצב אלון ליבנה: "הכל עניין של היצע וביקוש"

רות פרל בהריר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רות פרל בהריר

"אי אפשר לבסס תעשיית אופנה על 5,000 פאשניסטות". כבר כמה שנים משמשות המלים הללו מנטרה למעצבות ומעצבים רבים בישראל, הפועלים בשוק רווי, אל מול קהל לקוחות מצומצם. כעת, כאשר קולקציות הקיץ תלויות בחנויות, ורוב ירידי האופנה המרכזיים כבר התקיימו, זוהי שוב המציאות.

אף שנהוג לייחס את האמירה למעצבת עידית בלינקי, היא אינה בטוחה מתי ואם אמרה אותה. כך או כך, היא מסכימה אתה בלב שלם. "אם כבר אז מדובר ב–50 אלף צרכנים — ובפירוש אי אפשר לבסס תעשייה שלמה גם על זה". בלינקי מסבירה כי למעט יצוא בגדים, עבודתה בישראל אינה מתבססת על 50 אלף לקוחות אלא על 50. "מדובר בלקוחות פרימיום שבשבילן אני קמה בבוקר ועובדת".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ