העתק, הדבק, שווק: מעצבים צעירים גילו שעבודותיהם מועתקות על ידי רשתות ענק

במקום לשלם למעצבי־על, התפתחה ברשתות כמו "זארה" ו"פוראבר 21" שיטה רווחית: 
העתקה. רוב המעצבים לא יגישו תביעה בגלל הסבך המשפטי, ולפעמים אפילו יתבעו דווקא אותם

רות פרל בהריר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רות פרל בהריר

בשבועות האחרונים עלתה רשת "זארה" לכותרות לאחר שהעתיקה לכאורה פאצ'ים בעיצובה של יוצרת עצמאית מלוס אנג'לס, טיוסדיי באסן. היוצרת, המשתפת פעולה, בין היתר, עם מותגים כמו אדידס ונייקי, כמו גם עם ה"ניו יורקר", חשפה את ההעתקה בחשבון האינסטגרם הפופולרי שלה, מול 90 אלף העוקבים שלה.

"גיליתי את ההעתקות כשמאות מעריצים יצרו איתי קשר באופן פרטי כדי לשאול אם התחלתי לשתף פעולה עם זארה, או אם הם פשוט התחילו להעתיק את העבודה שלי", אמרה באסן בראיון לאתר "Racked". באסן הוסיפה כי בתחילה התכוונה לשמור על פרופיל נמוך, אולם מכתב שקיבלה מעורך דין מטעם זארה עורר את זעמה והיא החליטה לדבר.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ