מטר רבוע של קניון לכל אזרח: למה הישראלים צורכים כל כך הרבה?

אייל דץ, יוצר הסרט התיעודי "עוד" על תרבות הצריכה בישראל, מסביר איך קרה שיש 9 מיליון מ"ר של שטח מסחרי בארץ, מה הקשר בין הצריכה המוגזמת של הישראלים לחרדה הקיומית ולמה דווקא עיר ילדותו, ראשון לציון, הפכה ל"בירת הקניונים"

שירה פור
שירה פור
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שירה פור
שירה פור

בשנת 1993 קיבלה ראשון לציון את התואר "עיר הקניונים" והדיחה את טורונטו הקנדית מכס "העיר הצפופה ביותר בעולם בשטחים מסחריים וקניונים". בשנת 2012 קבע דו"ח הלמ"ס שראשון לציון היא שיאנית ההוצאות לנפש בישראל. בימים אלה קטפה העיר תואר נוסף: שיאנית ההזמנות אונליין בישראל.

"זה הגיע למצב שאם היית מספר למישהו שאתה מראשון לציון הוא היה שואל אותך מאיזה קניון אתה", אומר אייל דץ (34), שגדל בעיר מאז שנות ה–90. ביחד עם הבמאי ניצן גלעדי יצר דץ את "עוד", סרט תיעודי המגולל את סיפורה של תרבות הצריכה בישראל. לא במקרה, ראשון לציון תופסת בו מקום נכבד. בין היתר, הוא מנסה לברר מה הופך את תושבי ראשון לצרכנים כל כך מחוננים.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ