לירוי שופן

"אף אחד לא משנה את האופנה; שינוי גדול באופנה כופה את עצמו עלינו", אמר מעצב האופנה כריסטיאן דיור בשנות ה-50, כששאלו אותו על ההתקבלות האדירה של צללית שעון החול הנשית שהציע לאחר מלחמת העולם השנייה. גם הוא ידע שאופנה לא מושפעת מגחמות של מעצבים - אופנה מושפעת מכל מה שקורה לאנשים.

ואופנה מושפעת כמובן גם מקטסטרופות - ממלחמות, ממגפות וממשברים פוליטיים. בהקשר הזה, השאלה שמעסיקה עכשיו כמעט את כולם בתעשיית האופנה העולמית, המוערכת ב-2.5 טריליון דולר על פי סוכנות המחקר מקנזי, היא לא רק מתי משבר הקורונה העולמי הזה יחלוף, אלא באיזה אופן הוא עתיד להשפיע על הטעם שלנו, על הסגנון שלנו ועל הרגלי הצריכה שלנו. כי דבר אחד ברור, כרגע ייצור וצריכת האופנה - במדינות כמו סין, איטליה וגם בישראל, שבה מותגים רבים עברו להדממה מוחלטת - אולי תקוע, אבל כשיום אחד השגרה תשוב, דברים הולכים להיראות אחרת.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ