הגימיק של שיתופי הפעולה לא יציל את תעשיית האופנה

השנה הגיעו שיתופי הפעולה בין בתי אופנה, מעצבים ומותגים לשיא, והם מציפים את השוק בקולקציות קפסולה. כיצד אפילו הסנוביים שבמותגים מוכנים לחלוק בתהילה ואיך זה קשור לתרבות שנמצאת בקריסה?

תיקי לוטי ויטון בעיצובו של ג'ף קונס
תיקי לואי ויטון בעיצובו של ג'ף קונסצילום: לואי ויטון מלטייר
לירוי שופן
לירוי שופן

מי אמר שאופנה היא צינית מכדי להיות רומנטית? בשנת 1953 החליט הקוטורייה כריסטיאן דיור לא להסתפק רק בשמלות ובבשמים שעליהם הוא חתום, אלא לצרף להיצע בית האופנה הצעיר שייסד גם קולקציית נעליים. הפתרון שלו לעניין היה לכל הפחות רומנטי במושגי התקופה – לחבור באופן גלוי אל מעצב אחר. הנבחר היה רוז'ה ויווייה, אחד השמות הבולטים בסצינת ההנעלה העלית בפריז, שעל פי אחד המיתוסים אף התבקש להציע למלכת אנגליה אליזבת ה-2 עיצוב מתאים ליום הכתרתה ב-1953.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ