מדוע בני דור המילניום הפסיקו ללבוש וינטג' והחלו לצרוך רטרו?

בעשור הקודם, כשהסדרה "מד מן" היתה מופת הטלוויזיה, פרחו חנויות הווינטג' בתל אביב – אך רובן נסגרו מאז. כך פגש הפמיניזם את המילניאלס, והביא מהפכה צרכנית קטנה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אשה קונה בגדים בחנות
"אדרת" בתל אביבצילום: דודו בכר
שירה פור
שירה פור

איריס אפפל, פאשניסטה בת 97 שראתה טרנד או שניים נולדים ונקברים בחייה, טענה בפאנל בנושא "The Value of Vintage" שהתקיים בקיץ האחרון בניו יורק, כי האינטרנט שינה את האופן שבו אנחנו תופשים וצורכים נוסטלגיה. ההגדרה המחמירה של "וינטג'" כוללת רק פריטים בני 25 ומעלה שעיצובם עמד במבחן הזמן. אך בעידן שבו אירועים דאשתקד מוצגים כמיתולוגיים, והפייסבוק מציע לנו מדי בוקר להתרפק על רגעים מרגשים מהשבוע שעבר, גם האופנה מתיישנת ונבראת מחדש כווינטג' באופן מואץ מבעבר. לטענתה, בני דור המילניום צורכים רטרו, לא וינטג'. כל מה שהם רוצים זה פריטים חדשים עטופים בהילה של זיכרונות ישנים. ובמלים אחרות: הווינטג' של היום הוא לא מה שהיה פעם.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ