קוּלים במיליארד דולר: מותג אופנת הרחוב שכבש את העולם

מותג אופנת הרחוב Supreme, שהוקם לפני כמעט 25 שנה ויועד לסקייטרים, הוא כבר מזמן אימפריה. חברות ענק כמו נייקי ולואי ויטון משתפות עמו פעולה, סלבס כמו ג'סטין ביבר, ריהאנה וקניה וסט הפכו אותו לפייבוריט שלהם, ואנשים ברחבי העולם מסתערים בכל שבוע על הקולקציה החדשה – וגם מרוויחים מזה כסף. "מה תרבות צריכה?" - כתבה ראשונה בסדרה

ערן לאור
ערן לאור
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
צעירים ממתינים להשקת קולקציה של Supreme בחנות הדגל במנהטן, 2003. התור רק הולך וגדל
צעירים ממתינים להשקת קולקציה של Supreme בחנות הדגל במנהטן, 2003. התור רק הולך וגדלצילום: Fred R. Conrad / NYT
ערן לאור
ערן לאור

הסצנה הבאה מתרחשת בכל יום חמישי. החל בשעות הבוקר המוקדמות נאספים עשרות צעירים, לעתים מאות, לפעמים יותר, מחוץ לבניין מספר 2 ברחוב פיטר שברובע סוהו בלונדון. על המדרכה כבר נמתחו לקראתם סרטי ניילון מהסוג המשמש לתיחום זירות פשע, גם גדרות הפרדה ממתכת מוצבות במקום. באזור מסתובבים כמה אנשי אבטחה וסדרנים, חמושים באוזניות ובפוזה סמכותית. האווירה מעט מתוחה, וברור לכל מי שעובר במקום כי משהו הולך לקרות פה. "לא פחות מהפגנה ולא יותר מתגרה", ניחוש ששמעתי פעם משתי נשים מבוגרות שחלפו ליד, אינו הימור כל כך מופרך לנוכח הסיטואציה.

תגובות