אחרי המהפכה בתעשיית המזון - הגיע תורו של עולם האופנה להציג שקיפות

עולם המזון כבר נאלץ להתחיל את המהפכה ולהסביר לצרכנים מאיפה האוכל שלהם מגיע לצלחת. עכשיו מגיע תורה של תעשיית האופנה, ויותר ויותר מותגים, בהם H&M, אדידס וריבוק, חושפים את שרשרת הייצור שלהם ומתחייבים לשקיפות. אבל האם אנחנו באמת רוצים לדעת?

לירוי שופן
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חדר ביקורת מוצרים 
של H&M בבנגלדש. כמה מרוויח התופר?
חדר ביקורת מוצרים של H&M בבנגלדש. כמה מרוויח התופר? צילום: Fabeha Monir / NYT

תארו לעצמכם שאתם קונים בגד, ובפינה פנימית שלו, ליד התווית המוכרת עם לוגו המותג, מוצעת לכם עוד אחת עם קוד QR. את הקוד הזה אפשר לסרוק באמצעות הסמרטפון ולגלות כך את כל הביוגרפיה הסודית של הבגד החדש: מהיכן הגיעו הסיבים שלו, מי סיפק את הכפתורים, איפה בדיוק הוא נתפר, ואיזו דרך פתלתלה הוא עבר מהמפעל ועד שהגיע אליכם. כדי להבטיח שתקבלו אינפורמציה אמינה, ולא סתם סיפורים שמותגים רוצים לספר כדי להשקיט לכם את המצפון, המידע הזה מוצפן בטכנולוגיית בלוקצ'יין, אותה טכנולוגיה שעומדת בין השאר מאחורי המטבע הווירטואלי ביטקוין. נשמע עתידני? ובכן, זה כבר קורה, בחלק מהפריטים החדשים של מותג אופנת הרחוב הפופולרי 1017 Alyx 9SM, שעליו חתום המעצב מתיו ויליאמס.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ