איך הפכו נייקי אייר ג'ורדן מעוד נעל ספורט לתופעה תרבותית ופוליטית?

האגדה על אייר ג'ורדן, הסניקרס של חברת נייקי, מקפלת בתוכה ספורט, אופנה, מוזיקה, שיווק וסלבריטאות. דקסטון דבורי, שביים סרט חדש על מותג שהוא תופעה גם 35 שנה אחרי השקתו, מסביר בראיון מה גרם לנערים לירות זה בזה בשביל זוג נעליים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מייקל ג'ורדן בצעירותו, עם נעלי "אייר ג'ורדן 1". נעליים בולטות לשחקן ראוותני
מייקל ג'ורדן בצעירותו, עם נעלי "אייר ג'ורדן 1". נעליים בולטות לשחקן ראוותניצילום: PCN Photography / Alamy Stock Ph
ערן לאור
ערן לאור

"בתחילת שנות ה-80 הייתי בן 20, וידעתי שאני בצרות כשרייגן נבחר לנשיא ובוש נבחר לסגן הנשיא. היו כבר בעיות בעבר בשכונות העוני – ממניעת זכויות ועד אי מתן שירותים – אבל לא היה קראק ומבחר של כלי נשק. זה לא בישר טובות עבור אנשים שחורים או שאר המיעוטים. בדיוק סיימנו את מלחמת וייטנאם ואת פרשת ווטרגייט, והתחושה היתה שמשהו מתבשל, משהו שרוצה להישמע. אני חושב שאנשים חיפשו גיבורים, מישהו שיוכל להביע את הרגישויות, את הסגנון והטעם שלנו. הסתכלתי על הסביבה שלי והבנתי – חייב להיות יותר מזה".