בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורד במקום פרארי: מותגי העל של מוצרי הטיפוח

הרכיבים החדשניים, הצבעים האופנתיים והשמות הגדולים שחתומים עליהם הופכים את תכשירי האיפור של מותגי-העל ליקרים ופופולריים מאי פעם

תגובות

בי-שיואן צ'אנג, עקרת בית המתגוררת במיאמי ובניו יורק, חיכתה לאחרונה בתור הארוך במרתף דמוי הכוורת של חנות הכלבו ברגדורף גודמן במנהטן כדי לפגוש את טום פורד, המעצב שהשיק שם את קו הקוסמטיקה שלו, שיימכר בחודשים הקרובים גם בבתי הכלבו נימן מרקוס וסאקס פיפת אווניו.

"קראתי במגזינים שהאדום שלו הוא האדום הנכון עכשיו", אומרת מקמאל בת ה-53 בהתייחסה לגוון מסוים של שפתון שאותו היא חומדת. בעקבות עצתן של נשות המכירות בדלפק של פורד, בחרה מקמאל באריזה בצבעי זהב ולבן של שפתון "סקארלט רוז'". המחיר: 48 דולר.

לפני עשור, לאונרד לאודר, שכיהן אז כיו"ר חברת אסתי לאודר, השותפה ב"טום פורד ביוטי", אמר שבזמני מיתון נשים נוהרות בהמוניהן לקנות מוצרי קוסמטיקה. ל"וול סטריט ז'ורנל" הוא אמר כי "כאשר מכירות השפתונים עולות, נשים לא רוצות לקנות שמלות".

אבל בימים אלה, ייתכן שדווקא מחיריהן של שמלות יהיו נוחים יותר. שפתוני מעצבים, כמו אלה של שאנל, דיור ודולצ'ה וגבאנה, וכן כאלה המיוצרים על ידי מותגים עצמאיים קטנים כמו אדוארד בס ואליס פאס, נמכרים בחנויות תמורת 30 דולר ומעלה. מחירי מוצרים של גרלן, מקווי איפור שונים מתקרבים ל-40 דולר.

ניו יורק טיימס

בלי קמטים אנכיים

שפתון"La Prairie Cellular" , הכולל תמצית קוויאר מביצי דגי בריכות, עולה 55 דולר (לא כולל וודקה ובליני), וזה גם מחיר המוצר "The Lipstic" של "Kanebo Sensai". לאחר שזכה להצלחה רבה עם קונסילר שנמכר תמורת 70 דולר, שנבחר על ידי המגזין "אינסטייל" לקונסילר העיניים הטוב ביותר במשך ארבע שנים רצופות, המותג היפאני בבעלות שיסיידו "Cle de Peau Beaute" מוכר כעת שפתון בעל השם ההולם "אקסטרה ריץ' ליפסטיק", שמחירו עומד על לא פחות מ-60 דולר.

"אנחנו בהגדרה מותג טיפוח לעור, כך שכל מוצרי האיפור שלנו כוללים את טכנולוגיית טיפוח העור שלנו", אומרת ג'יזלה בלארד, מנהלת השיווק של החברה בארצות הברית, בניסיון להסביר את המחיר הגבוה. לדבריה, השפתון, אשר כמו רוב מוצרי האיפור היוקרתיים נסגר בלחיצה, מכיל אצטט ויטמין - A סוג של רטינול. "זה מנטרל קמטים אנכיים", היא אומרת. "זה מרכיב יקר. רכיב מרכזי אחר הוא פיגמנט צבע, והצורה של השפתון היא ייחודית, וגם זה מוסיף לעלות. השפתון מעוצב בצורה זוויתית בדומה ליהלום בחיתוך באגט (מלבני מוארך), ובזכות הצורה הזו אפשר לשרטט שפתיים מדויקות מאוד".

פורד היה מעט מעורפל יותר בנוגע ליתרונות שמעניק השפתון היקר שלו. "רציתי צבע ממש מדהים, עשיר, רווי, מעין נקודת מפגש בין שנות ה-70 לשנות ה-20, בהשראת הרוח הנהנתנית של התקופות", כתב בהודעת מייל לאחר אירוע ההשקה בחנות.

תשומת לב אישית

הלקוחות שעמדו בתור כדי לפגוש את פורד לא חיפשו רק צבע או תקופה מסוימת. פומאן בילינג, סטודנטית בפרסונס בת 24, הוציאה 300 דולר על מוצרי קוסמטיקה של פורד, כולל ערכות לשרטוט קווי מתאר והדגשה, מסקרה, קרם בסיס נוזלי ולק בצבע סגול כהה, שאת כולם הזמינה באינטרנט. "אין ספק שהמחיר מופקע", היא אומרת, "אני מאוד מתעניינת בקוסמטיקה. אבל הסיבה האמיתית לקנייה היא מי שהוא בתור בן אדם - אני מעריצה ענקית".

קארן גרנט, אנליסטית בכירה בתעשיית היופי העולמית וסגנית נשיא בחברת מחקר השוק אן-פי-די, טוענת שזאת סיבה מוכרת לרכישה. "הצרכנית שקונה את השפתון הזה קונה מסר תקשורתי", היא אומרת. "זה חלק מהסיבה שבגללה אנחנו קונים תיקי ונעלי מעצבים בתחילת העונה במחיר מלא - בגלל האנשים שיבחינו בהבדל. מותגי אופנה כמו טום פורד או שאנל כבר ביססו את עצמם כסיפורים מעוררי השראה. זה גורם לך להרגיש מגניב להיות חלק מהם. יש אלמנט פסיכולוגי בתהליך".

גרנט אומרת כי מכירות מוצרי הקוסמטיקה היוקרתיים היו גבוהות השנה. לפי נתוני אן-פי-די, מכירות מוצרי יופי יוקרתיים בארצות הברית, כלומר אלה הנמכרים בחנויות הכלבו, הסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר מינואר ועד ספטמבר 2011, עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה ב-2010.

"אנחנו קוראים לזה ‘מותרות פרגמטיות'", אומרת גרנט. "נשים קונות פחות, אבל מוציאות יותר על כל מוצר. הן עושות החלטות משמעותיות שחשובות להן וגורמות להן להרגיש טוב". בעידן שבו איפור נרכש לעתים קרובות בהזמנה באינטרנט, המחיר של שפתון יוקרתי יכול לכלול תשומת לב אישית, ולפעמים קצת תיאטרליות.

פורד, שזכה לשבחים על המהפכים הסקסיים שהוביל באיב סן לורן וגוצ'י לפני שפנה לעצב בגדים תחת שמו, יצר בברגדורף גודמן אווירה שהזכירה יותר הצגה של איש אחד מאשר חנות כלבו יוקרתית. חבל קטיפה הקיף את מרכז הבמה שעליה הוא ישב. הלקוחות התקהלו בהתרגשות וחיכו לתורן, בידיהן שפתונים, קרם בסיס וצלליות לעיניים שזה עתה נרכשו, מחליקות בידיהן את שיערן לפני הפגישה עם המעצב, שהיה לבוש ללא רבב, בכדי שיחתום להן על המוצרים שקנו.

כל לקוחה התבקשה להסיר את אריזת הפלסטיק מהמוצר. הלקוחות הצטוו גם להסיר את המעילים ואת התיקים ולמסור אותם לגבר צעיר ונעים, שהמתין לכל אורחת עד שתסיים את 20 השניות שלה עם פורד לפני שתקבל חזרה את חפציה. התהליך הפך את התור ליעיל וחלק, וגם, לא במקרה, יצר מראה מרווח ושיקי עבור קבוצת הצלמים שהנציחה את האירוע. פורד, בידו עט זהב, שירבט את חתימתו על האריזות. "תיזהרי לא לגעת בדיו", הוא אמר לאחת הלקוחות לאחר שחתם על פריט אחד, וחיוך נסוך על פניו, "או שהוא יימרח לך על כל האצבעות".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו