בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכל כלול? על קולקציית החורף של גדי אלימלך

הקולקציה שעיצב הסטייליסט בעבר והמעצב בהווה זוהרת לא פחות משמות הסלבריטאים שעמם עבד, אולם הקשר בינה לבין עיצוב אופנה חלקי בלבד

4תגובות

באחד הבקרים בשבוע שעבר התכנסו עיתונאי אופנה וסטייליסטים בסטודיו של גדי אלימלך בתל אביב כדי לצפות בקולקציה שיצר לקראת סתיו-חורף 2011-2012. האווירה היתה חגיגית: דוגמניות צעדו בין המוזמנים לבושות בבגדים מתוך הקולקציה החדשה, שעה שאלימלך הסביר מעט על כל אחד מהדגמים והאורחים לגמו יין מבעבע מכוסות גבוהות. דבריו עסקו בעיקר בסגנון - הוא הצביע על השפעות מאופנת שנות ה-30 וה-40 של המאה שעברה, הסביר כיצד המחשופים המעוטרים מייתרים שימוש באביזרים נלווים ונקב בשמה של מרלן דיטריך כמקור השראה סגנוני.

מרבית הבגדים היו נאים, חלקם מרשימים למדי, ובתום התצוגה האינטימית אלימלך זכה לתשואות. ועם זאת, תחושת אכזבה מסוימת ליוותה את האירוע כולו, ולא רק בגלל נוכחותו המכבידה של הצבע השחור; נדמה היה שאיש מהנוכחים אינו תולה ציפיות גבוהות מדי בעבודתו של אלימלך כמעצב אופנה. אפילו לא הוא עצמו.

עמית ישראלי

בשנה שחלפה מאז שחנך סטודיו לעיצוב אופנה, ניכר כי אלימלך, סטייליסט בעל שם מבוסס בזירה המקומית, צבר ביטחון במעמדו החדש. חלל הסטודיו שופץ לאחרונה - במה גבוהה הוסרה באולם המבואה ופינתה מרחב תצוגה גדול, התופרות הועברו לחדר בקצהו המרוחק, ומספר הדגמים שהוצגו מעל בובות או קולבים היה רב.

בגדיו מיועדים בעיקר לנשים אמידות או כאלה שישמחו להרגיש כך למשך ערב אחד באירוע טקסי. המוניטין שצבר כסטייליסט שעבד בעבר עם לא מעט ידועניות משווים להם זוהר מיוחד. עבודתו טובה לסוגה, אולם הקשר בינה לבין עיצוב אופנה הוא חלקי בלבד.

אי אפשר לבטא את מפח הנפש מעבודתו של אלימלך מבלי לנטוע אותה בהקשר רחב יותר. יהיה זה גם לא הוגן כלפיו לראות בו נציג של אסכולה מסוימת. למרבה הצער, הוא נמצא בחברה טובה של ידוענים שהפכו מעצבים מטעם עצמם, בלא הכשרה מקצועית מסודרת, ושעבודתם נהנית מהילת פרסומם. כמו דורית בר אור, למשל, שהציגה קולקציית ביכורים בשבוע האופנה בתל אביב בחודש שעבר, הם יודעים ליצור בגדים נאים, אך דבר בעבודתם אינו מזכיר את עבודתו של מעצב אופנה. בגדים בעבורם הם עיטורים.

היעדר הכשרה אקדמית אינו העניין, כמובן; כישורים ומיומנויות ניתן לרכוש במגוון דרכים. שורש הבעיה נטוע עמוק יותר בהוויה המקומית שאינה מעודדת מקצוענות ומצוינות. על פי רוב, די בבגדים נאים כדי להסמיך את החתום עליהם בתואר "מעצב אופנה".

השמלות שנבחרו על ידי אלימלך לפתוח את התצוגה המחישו זאת היטב: לשמלת מיני שחורה שחלקה העליון עשוי טאפט רקום בפרחים וחלקה התחתון הוא חצאית מקרפ משי היה מראה מרושל. הניטים הזהובים שנשזרו בחלקה העליון לצד הרקמות וכיווצי הבד במותניים רמזו על חוסר מיומנות בעריכת הרכיבים בבגד אחד. עם זאת, היא לא היתה המונית כמו שמלת מיני מברוקד מוזהב במרקם דמוי עור קרוקודיל, שגזרתה כללה מחשוף עמוק בצורת האות U בגבה, או סכמטית כמו שמלת ארוכה בגזרת חלוק מבד שיפון שחור מנוקד בעיגולים.

"שילובי הזהב והשחור יוצרים בגד שאני קורא לו ‘הכל כלול'", הסביר המעצב. "בעצם לובשים אותו ואין צורך באיפור או באביזרים מיוחדים. הכול נמצא בבגדים עצמם - בניטים, בתחרות, בעיטורים המוזהבים בבדי הברוקד והז'קארד".

חולצת שיפון בסגנון רומנטי, שכללה סרט קשירה בצווארון וחפתים עבים ושנרקמה בעיטורי זהב מבהיקים במיוחד, היתה הפריט הראשון שבו השילוב הצבעוני הזה החל לצבור תנופה. העימות בין הברק המתכתי לשבירות של בד השיפון יצר מתח נאה ומעט מהזוהר המתבקש. היא נלבשה יחד עם מכנסי משי שחורים קלילים בגזרה גבוהה.

לעומת שמלות בסגנון ויקטוריאני החביב על אלימלך - ביניהן אחת שחורה ולה מחשוף וי מעוטר בתחרה, שרוולים מותפחים וחצאית צרה וארוכה שגלשה מקו מותניים מוגבה, ואחרת שחלקה העליון כיווצי בד אנכיים חדים וחצאיתה הארוכה מתרחבת בגלי בד בשוליה - שמלת גלבייה שנוצרה בהשראת ארון הבגדים הפרטי של אמו היתה הפתעה נעימה: גזרתה משלבת בין אוברול לכפתן מרוקני, והיא כוללת יריעת בד ארוכה שגולשת מהגב אל החזית, בין הרגליים, ומתלפפת סביב המותניים בקשירת סרטים מצטלבת בגב. גם אם זה נשמע מסורבל מעט, המראה שהתקבל הצטיין באלגנטיות נינוחה ובמינון נכון של רמיזות אתניות. לדברי אלימלך, הוא ניקה אותה מכל העיטורים ששולבו בדגם המקורי שהיה ברשות אמו.

עמית ישראלי

על בגד גוף מתחרה פרחונית שחורה שנשזרה בניטים זהובים עם שרוולים ארוכים רחבים ותפוחים הוא סיפר כי נוצר לצורך צילומים, ומיועד בעיקר בעבור סטייליסטים. "בעתיד, אני אעשה ממנו פיתוחים ריאליים ולבישים יותר. אני לא מסוגל לדמיין אף אחת לובשת את זה, אלא אם זו רונית אלקבץ למשל".

המראה שחתם את התצוגה הורכב מגופיית ז'קארד ומחצאית ארוכה וצרה שעשויה כעשרים קומות של בד שחור דקיק. אלימלך כינה אותה "חצאית פלא". לדבריו, כל אשה שמודדת אותה חשה בה נוח מאחר והיא יוצרת אשליה אופטית של היקפים צרים. על הגופייה שליוותה אותה הוסיף כי ניתן ללבוש אותה גם עם מכנסי ג'ינס וז'קט עור קצר.

מחירים: חולצות: 590-1,400 שקל; מכנסיים: 1,100-1,250 שקל; חצאיות: 900-3,500 שקל; שמלות: 1,400-5,900 שקל. גדי אלימלך, נחלת בנימין 85, תל אביב, בתיאום מראש בטלפון 5664375-03



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו