בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נפש לחוצה בעור בריא: סקירת מוצרי טיפוח

תכשירים ייעודיים למצבי מתח, שני תכשירי מייקאפ חדשים ומוצלחים, תכשירי איפור חגיגיים לקראת הסילבסטר ומבצעי סוף שנה

תגובות

דווקא המודעות ללחץ הנפשי, למצבי המתח והדחק (סטרס) השכיחים כל כך, מעמעמת משהו את קביעתם הנחרצת של החוקרים, לפיה הסטרס מחיש הזדקנות בטרם עת ופוגע מאוד בעור.

מצבי הלחץ משפיעים על הגוף כולו - גם התנפחות הבטן ועלייה במשקל נזקפים לחובתם. העור, בהיותו האיבר הגדול ביותר בגוף, מגיב בצורות רבות, החל בפצעונים שונים שמכסים את הפנים וכלה בתופעות גרד והופעת קשקשים על הקרקפת. גם נשירת שיער נגרמת על ידי לחץ מתמשך, אם כי אינה ניכרת מיד, אלא רק לאחר כשלושה חודשים.

הסטרס משפיע על ההורמונים, אלה משגרים מנה גדושה של דם לאיברים וכלי הדם מתרחבים (מכאן תחושת החום ו"הבעירה בלחיים" שרבים מאתנו חשים ברגעי רוגז ולחץ קיצוני), והאיזון הקבוע של התאים מופר: כך הדחק מחליש את המערכת החיסונית של הגוף.

כשהתאים אינם מתחדשים בקצב הסדיר, מחסום העור אינו עושה את פעולתו והתוצאה כמעט מיידית: העור נעשה יבש יותר, רגיש יותר, שברירי יותר. נקודות אדומות מופיעות על הפנים ולעתים קרובות הן נהפכות לפצעונים בשל הזיהום הסביבתי והצטברות התאים המתים על פני העור.

אף שהעור משדר אותות מצוקה - תחושת מתיחה וחום מתמשכת - לעתים קרובות הוא אינו מסוגל לקלוט את התכשירים שמנעימים לו בדרך כלל. חשוב להקפיד על ניקוי העור בתכשיר שמרקמו נעים ולא כבד. אפשר להיעזר לאחר מכן בתכשיר המכיל חומצה סאליצילית שמסלקת את התאים המתים ופועלת נגד דלקות (מי ההסרה של קליניק מכילים חומצה זו בריכוזים שונים, לפי סוג העור).

לעתים הפצעונים הלא מוכרים הללו פוקדים אזורים רגישים במיוחד; כך קרה לנסיינית המדור שהיובש שנגרם על ידי הלחץ אילץ אותה להגביר את לחלוח העור מסביב לעיניים אך היובש לא הופג. כאשר תחושת הסטרס שלה התעצמה, היא השתמשה בבהלה בתכשירים שאינם חוברים זה עם זה, וכשלא הוטב לה הבינה שצריך "להתאפס" ולחזור בהדרגה לנוהל הקבוע שלה.

אפשר להסתייע בתכשירי חיפוי כדי להצניע אדמומיות ופצעונים, ויש גם תכשירים ייעודיים (סדרת "רדנס סולושן" של קליניק, "הידרה זן" של לנקום, "סקין תרפי" של לנקסטר, "סנסיפאז" של א-דרמה, "נורמדרם" של וישי שמשפיעה לא רק על צעירים וסדרת "אנידרייאל" של רוק), אך כרגיל, קשה לצפות את מידת ההשפעה - למרכיב האינדיבידואלי השפעה עצומה.

תכשיר חדש שהרגיע את עורה של נסיינית "לחוצה" שעורה יבש (45) הוא "הידרו דיינאמיק אלטימט מויסצ'ר" (ד"ר מיוראד). המרכיבים מצוינים - חמאת שיי, תמציות אבוקדו, חמניות, שמן זית - ואלה מקנים לחלוח מתמשך. התכשיר מתאים ליום וגם ללילה, נטול ניחוח. 325 שקל ל-50 מ"ל (ברשת אפריל בלבד). נסייניות בגילאים גבוהים יותר נוהגות להשתמש בתקופות לחץ ב"אייט אאור קרים" (אליזבת ארדן) וב"אנטי אייג'ינג סטרס קרים" (לה פריירי).

על פני השטח

שני תכשירי המייקאפ החדשים "מויסצ'וריטי" ו"אייג' דיפיינג" מיוצרים על ידי חברות ידועות ופופולריות, הידועות במחיריהן ההוגנים ובאיכות הטובה של מוצריהן.

הראשון, מתוצרת ג'ייד אמור להתאים לעור רגיל עד יבש ולהעלות את רמת הלחות בעור; במרכיבים תמצית פרח תלתן, תמצית חלבון סויה וחלבונים לחיזוק התחדשותם של האלסטין והקולגן. לפי הבטחתה המפתיעה של היצרנית, כפי שהופיעה בהודעה לעיתונות, "בשימוש קבוע העור נראה אחיד, מוצק וצעיר" - איך חשבנו עד היום שזהו בדיוק תפקידם של קרמים וסרומים המעמיקים לחדור?

התכשיר מוצע בארבעה גוונים, מכיל מסנן קרינה עם מקדם הגנה מס' 15. התכשיר "בסדר גמור", אמרו נסייניות, "אבל לא מצטיין". המרקם רך, מאחיד במהירות את גון העור בעזרת פיגמנטים מצופים סיליקון. המחיר: 180 שקל ל-30 מ"ל.

התכשיר ש"קורא תיגר" על הגיל מיוצר על ידי רבלון, ושמו המלא "אייג' דיפיינג ויד ד-נ-א אדוונטג' קרים מייקאפ". האיזכור של הד-נ-א הרתיע נסיינית שציינה כי שם כזה מעורר ציפיות שקשה לממש. ואמנם, בפירוט המרכיבים בהודעה לעיתונות נאמר כי אחד מהם, ויטמין B3, "מונע את הזדקנות העור". האם משהו יכול למנוע הזדקנות בכלל? האם זה מן התבונה להשמיע טענה כזאת?

חבל שהיצרנית לא מבינה שרהב כזה אינו מעורר אמון, דווקא משום שהמייקאפ הזה נעים ועמיד, ושבעה הגוונים המוצעים מאפשרים לבחור את הקרוב ביותר לגון העור. במרכיבים גם ויטמין E, חומצה היאלורונית שהיא לחות רבת עוצמה, חלבוני חיטה שתורמים לגמישותם של סיבי הקולגן והאלסטין, מסנן קרינה בעל מקדם הגנה מס' 20 ותרכובות צמחים מזינות.

שתי נסייניות (40 פלוס ו-50 פלוס) היו מרוצות מהתכשיר, אך לא הבחינו ב"מראה עור צעיר בתוך שבועיים מתחילת השימוש", כפי שלדברי היבואנית הבחינו 96% מהמשתמשות בו. בכל מקרה, כל הנסייניות - כמו גם רובן המכריע של צרכניות הקוסמטיקה - מושחות את המייקאפ על עור שמוזן לפחות פעמיים ביממה בקרם המתאים: קשה מאוד להניח שהאחראי העיקרי לשיפור במראה העור הוא דווקא המייקאפ הנמשח מעל לקרם או קרם וסרום, מזדהם ממגע עם הסביבה ובכלל לא אמור להעמיק חדור אל הד-נ-א. המחיר: 185 שקל ל-30 מ"ל.

כובע מזהב

האיפור החגיגי שהיצרניות העולמיות מוציאות לקראת חגי דצמבר חוזר תמיד למוטיבים ההדורים המסורתיים - הרבה אור, זוהר ואדום; למעשה, הפרשנות לאור וזוהר נעה בין זהב, כסף ונוצץ, כך שכל חובבת איפור יכולה לשלות ממגירתה את המרכיבים הקלאסיים הללו, להדגיש את המרכיב הנוצץ-זוהר או לחליפין את האדום (הנפרש מפוקסייה ועד אדום לוהט) ולהתכונן למסיבה. לחלופין אפשר לבחור באחד מהמרכיבים העיקריים של "לוק" חדש או בכולו - הצבעים האלה הם קלאסיים.

שאנל מציגה שוב מראה חגיגי בצבעי שנהב, שחור, זהב, אדום ובז'. במרכז זוג צלליות חדשות, "אומברה קונטרסט דואו" בשחור ושנהב (280 שקל), וכן שתי צלליות בודדות, האחת זהובה והשנייה בבז'-זהוב עדין (200 שקל כל אחת). להדגשת העיניים עוצב "לינייה אקסטרם", תוחם-מכחול דקיק, שמסייע למתוח קו נאה (190 שקל).

תצלום: ז'אק גיראל

לשפתונים המשלימים צבעים עזים - אדום ופוקסייה לוהטת - "רוז' אלור" מס' 207 ומס' 210. 195 שקל השפתון. בקרוב יתווספו פריטים אחרים לאיפור הזה - שפתוני "רוז' אלור לאק" שמרקמם גלוסי ומבהיק, גלוסים בצבעי בז' ושנהב וכן לכה אדומה (160 שקל).

המראה החגיגי של דיור "רוז' אור" מתרכז בשפתונים ובלכות התואמות, שכולם מקרינים זוהר זהוב יפה. בהיצע שמונה גוונים יפים, החל בשנהב זהוב דרך אלמוג וחול וכלה באדום לגווניו. הצבעים הבהירים שקופים יותר, וכולם נוצצים ונמשחים היטב. 170 שקל. הלכות המשלימות מוזהבות אף הן - 135 שקל.

לנקום השיקה אוסף איפור מהודר במהדורה מוגבלת הנקראת "גולדן האט", כובע הזהב, ובתוך כך עשתה מעשה נאה בהקדישה חלק מרווחי המהדורה (לנקום התחייבה לתרום לא פחות מ-150 אלף יורו) לקרן "גולדן האט". קרן זו נוסדה על ידי קייט וינסלט, השחקנית הבריטית שפניה מופיעים במודעות לנקום מזה שנים אחדות, לשיפור חייהם של ילדים אוטיסטים. בהיצע קופסת פודרה דחוסה, הפודרה ורדרדה בהירה עם נצנוצים ועליה עיצוב מוזהב של אותו כובע זהב (230 שקל), ארבעה שפתונים שמרקמם נעים ביותר בגוני ורוד ואדום מסדרת "ל'אבסולו רוז'" (180 שקל השפתון) וכן חמישה גוונים של לכה (70 שקל). כל המוצרים מופיעים באריזה שחורה שעליה בולטות אותיות זהובות, וחתימתה של קייט וינסלט מופיעה בחזית, מתחת לכובע הזהב, וכן גם מאחור.

מוטי פישביין

מבצעים

אריזות מתנה נאות של לנקום ובמרכזן בושם ידוע ולצדו קרם גוף וג'ל רחצה; כל אחד מהפריטים בתכולה של 50 מ"ל, התקנית לגבי הבושם, אך תכשירי הרחצה הם בגודל מוקטן. הקופסה המהודרת ותכשירי הגוף נמכרים במחירו של הבושם בלבד. אריזת "טרזור אין לאב" - 490 שקל, אריזת "מיראקל" ו"היפנוז" באותו מחיר - 560 שקל. עד גמר המלאי. ברשתות סופרפארם, המשביר וניו פארם.

אריזת מתנה של נטורל סי ביוטי ובה קרם ידיים וקרם רגליים - תכולת כל אחד 125 מ"ל - נמכרת ב-50 שקל (במקום 125 שקל). בסופרפארם עד סוף החודש.

מבצע הנחות על מוצרי אוון ומדידרם: הקונה מוצר אחד תקבל הנחה בסך 20 אחוז, על המוצר השני תהיה ההנחה 30 אחוז (ברור שההנחה היותר גדולה תינתן תמיד למוצר הפחות יקר) והשלישי - לפי סדר המחיר היורד - יימכר בהנחה של 40 אחוז. עד סוף החודש.

מוצרי א-דרמה נמכרים עד סוף החודש בהנחה בת 25 אחוזים.

בשמים חדשים

טואס היא יצרנית תכשיטים ואבזרים, שכדרכן של גדולות וטובות (מטיפאני וקרטייה ועד שופאר ובושרון) החלה לייצר גם בשמים. באחרונה הגיעו בשמיה לארץ סמוך לפתיחת חנותה, והם נמכרים בסופרפארם, ניו פארם, המשביר ואפריל.

הניחוח לאשה, "טואס - ל'או דה פרפם", הוא שילוב של ריחות עצים, פרחים ותבלינים, בהם יסמין ואדמונית, הדרים, מושק לבן, פאטשולי וענבר. הבקבוק שקוף ונאה, ועל סגר מתכתי מוזהב מופיע סמלה של היצרנית, דובון. 50 מ"ל - 240 שקל, 90 מ"ל - 300 שקל.

הבושם לגבר "טואס מן ספורט" שופע רעננות וחריפות הודות לתערובת מוצלחת של הדרים, זנגוויל, ורבנה, תפוח חמצמץ ועמם מושק, אלון וארז. גם נשים שמעדיפות ניחוחות רעננים ולא מתוקים יאהבו אותו. הבקבוק כחול עז, ועיצובו כמעט זהה לזה של בקבוק הבושם לנשים. או-דה-טואלט, 100 מ"ל - 276 שקל.

זוג בשמים נוסף "גוצ'י גילטי" (גוצ'י) מופיעים עתה בגרסה מרוכזת יותר, "אינטנס", ולכן הבושם לאשה הוא או-דה-פרפם, ובמרכיביו פרחי לילך, סיגליות והליוטרופ עם מנדרינה ותבלינים עזים כפלפל ורוד, פאטשולי וענבר. הבקבוק המוכר הנושא עליו את השילוב האמנותי של האות G מופיע הפעם בזהוב, והאותיות המוזהבות בולטות על האריזה השחורה. המחיר - 735 שקל ל-75 מ"ל.

סטיבן פרקר

הבושם לגבר משלב הדרים לסוגיהם עם אזוביון, ואלה מתובלנים היטב בפאטשולי וענבר וקמצוץ כוסברה. הבקבוק נוצץ כשיש שחור, ובאמצעיתו מופיעות האותיות השלובות בצבע כסוף, כמו גם על האריזה. או-דה-טואלט, 590 שקל ל-90 מ"ל.

"אספשלי אסקדה" (אסקדה) זכה בפרסום רב בזכות הפרזנטורית שלו, הישראלית בר רפאלי. הבושם פרחוני מתקתק, ובמרכיבים ורדים וילאנג-ילאנג כמו גם מושק. הבקבוק רבוע ושקוף, ופקק מוזהב מעוצב לתלפיות בדמות האות E של המותג חולש עליו מלמעלה. או-דה-פרפם, 50 מ"ל - 460 שקל, 75 מ"ל - 590 שקל.

הבושם החדש של ג'ייד "אייקון ונילה בלק" מתבסס על מרכיבים שהתחבבו על הקונות - וניל, פולי טונקה, אלגום ופירות מתקתקים. הבקבוק והאריזה - שניהם שחורים - מזכירים מאוד את הבושם חדש של סטנדל, אולי לא במכוון. או-דה-פרפם, 50 מ"ל - 220 שקל.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו