בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הראפרית ניקי מינאז' כובשת גם את עולם האופנה

בשנה האחרונה היא פירסמה קו איפור במאק, הצטלמה למיטב המגזינים ופסעה על השטיח האדום בכמה הופעות בלתי נשכחות

5תגובות

אולי זו היתה מסכת המנתחים הצבעונית שכיסתה את שפתיה המשורבבות של ניקי מינאז' בטקס פרסי אם-טי-וי באוגוסט האחרון. ואולי זו היתה טוניקת כדורי הצמר בצבעי ניאון שלבשה בספטמבר בתצוגת אביב-קיץ 2012 של קרולינה הררה, שבה נראתה כאילו נפלה לתוך קערה של כדורי גלידה צבעוניים. אבל ב-2011 יכלו רק מעטים להתיק את מבטם ממינאז', בובת הברבי הססגונית בעלת הקול הגדול והחיוך האלסטי.

מינאז', ספק לוליטה-גותית מתוקה ספק ילדת רחוב פאנקיסטית מקווינס, היא הראפרית הצעירה המדוברת ביותר שביססה את מקומה בשורה הראשונה בשבוע האופנה בניו-יורק מאז אימץ מארק ג'ייקובס את ליל קים כמוזה שלו ב-2005. היא נערת שער מבוקשת, שכיכבה בכפולות במגזינים "אל", "קוסמופוליטן" ו"W". היא שרה להיטים מאלבום הבכורה שלה, "Pink Friday", בתצוגות של ויקטוריה סיקרט ו-H&M.

מהלכים מאחורי הקלעים

לפני שנה עוד תפרה מינאז' את שמלותיה בעצמה במרתף ביתה, אומר ג'ון דמזי, מנכ"ל קבוצת אסתי לאודר, בעלת חברת האיפור מאק, המותג שהיא מפרסמת שפתון שלו. "עכשיו כולם רוצים להשיג אותה".

רויטרס

ב"כולם" הכוונה לחברות המקוות להשתחל לעסקים של ניקי מינאז'. והעסקים פורחים, בין השאר בזכות המהלכים שעושה מינאז' מאחורי הקלעים. כמו ליידי גאגא שקדמה לה, היא רוצה להיות כוהנת סטייל גדולה.

באביב שעבר היא נפרדה מהמנהל שלה, פי דידי, והחלה לעבוד עם איש ההיפ-הופ ג'י רוברסון ועם קורטז בריאנט, שמשמש גם מנהל של ליל ויין, הראפר שסייע למינאז' להשיג חוזה ההקלטות ב-2009. בריאנט אומר בראיון טלפוני שבכוונתו למצוא למינאז' בית אופנה שתוכל למכור בו קו בגדים משלה (כבר יש לה קו של לכה לציפורניים בחברת OPI).

יש כוכבי פופ שנולדים כאלה, אחדים נעשים לכוכבים, ואחרים מזנקים בצורתם המוגמרת מתוך האינטרנט. מינאז', בת 29, שנקראת בתעודת הלידה שלה אוניקה טניה מראז', עברה עם הוריה לקווינס שבניו ירוק מסנט ג'יימס שבטרינידד וטובאגו, כשהיתה בת חמש.

בילדותה אהבה מוסיקה ותיאטרון, ששימשו לה מפלט מחיי המשפחה הסוערים; ב-2010 סיפרה בראיון למגזין "דיטיילס" שאביה ניסה להעלות באש את בית המשפחה בקווינס בניסיון להרוג את אמה (מינאז' סירבה להתראיין לכתבה משום שהיא עסוקה בהקלטת אלבום, לדברי היחצן שלה). היא למדה בבית הספר לה גוארדיה למוסיקה ולאמנויות הבמה, וב-2007 החלה להוציא מיקסטייפים דיגיטליים, ובהם "Beam Me Up Scotty", שהתקבל יפה בחוגי ההיפ-הופ ב-2009.

גטי אימג`ס

בספטמבר 2010, חודשיים לפני צאת אלבום הבכורה שלה, ביקשו מינאז' ומנהלים בכירים מחברת התקליטים שלה, "יאנג מאני אנטרטיינמנט", להיפגש עם דמזי ממאק. מינאז' ניגשה ישר לעניין: היא רצתה להיות הפנים של קו "ויווה גלאם" של החברה. "היא היתה כיפית וחמודה", מספר דמזי. "היא מצחיקה, היא אוהבת איפור והסגנון שלה הוא שילוב בין ויוויאן וסטווד לנערת הרג'וקו (אופנת הרחוב היפאנית)".

אבל היא עדיין לא היתה כוכבת, ולכן הציע לה דמזי ארבעה ימי שישי של קידום מכירות אינטרנטי לשפתון, לקראת צאת אלבומה בנובמבר.

ב-26 בנובמבר 2010 הציגה מאק את השפתון "Pink Friday" של מינאז', ומכרה את כל 3,000 הפריטים שבמלאי בתוך 15 דקות. בשלושת השבועות הבאים נמכרו 27 אלף שפתונים. החברה הוציאה מעט מאוד על פרסום, אומר דמזי, והמכירות תודלקו בעיקר מהפרסומים הרבים של מינאז' למעריציה בטוויטר ובפייסבוק. ואכן, שמונה מכל עשרה קונים ביקרו באתר של מאק לראשונה. "היא מתמקדת במותג ובקריירה שלה", אומר בריאנט.

כשמכירות האלבום נסקו ("Pink Friday" נכנס למקום השני בטבלת המכירות של בילבורד), החל המותג ניקי מינאג' להתרחב. בסוף 2010 התווכחו מארגני אירוע הצדקה "גרין אוקשן" של כריסטיס, שעמד להתקיים במארס 2011 בצמוד לתצוגת אופנה, איזה אמן יותיר את הרושם הגדול ביותר באירוע. מנהלת האירועים המיוחדים של מגזין "ווג", סילבנה וורד דורט, הציעה את מינאז', ואמרה שהיא "עומדת לעשות את זה בגדול", לדברי גלנדה פלדן, מנהלת התקשורת באתר Charitybuzz, שהשתתפה בישיבות התכנון (ב"ווג" סירבו להגיב). "חצי מאתנו אמרו, ‘כן, בטח, זה יהיה נהדר'. החצי השני אמרו, ‘מי זאת?'" מספרת פלדן.

אלא שבתחילת פברואר נמכרו יותר ממיליון עותקים מאלבומה של מינאז', ומעצבי האופנה החלו להקדיש לה תשומת לב. היא צולמה רבות משוטטת על השטיח האדום בטקס פרסי הגראמי בשמלת בועה תפוחה בהדפס נמר ובמכנסי לגינגס תואמים בעיצוב ריקרדו טישי לז'יוונשי, ובפיאה נוכרית בהירה בצורת מקל לניקוי אוזניים ועליה פס שחור.

מינאז' אינה מעסיקה סטייליסט במשרה מלאה, לדברי מקורות מהתעשייה, אך היא עובדת עם אנשי מקצוע לקראת אירועים מסוימים; ברוב הפעמים היחצנית שלה פשוט מזמינה תלבושות ממעצבים. היא כן מעסיקה יצרן פאות במשרה מלאה, טרנס דייווידסון.

ב-29 במארס קיבלו מארגני ה"גרין אוקשן" את החשיפה שביקשו כשמינאז' הופיעה באותו ערב בבגד גוף שחור ובפאה ענקית אחרת, הפעם צבועה בבלונד ובירוק-יער. "למחרת היו תצלומים שלה בכל מקום", אומרת פלדן.

אורחת של וינטור

אחרי שראה את מינאז' בגראמי רצה סטפנו טונקי, עורך מגזין "W" לכלול אותה בגיליון המוסיקה של יולי, לבושה שוב בדגם של ז'יוונשי. "אני חושב שהיא פועלת באומץ", אמר. אבל הראפרית, שאת קשריה עם התקשורת ניהלה באותה תקופה בעיקר חברת התקליטים שלה, היתה עסוקה בהופעות עם ליל ויין ולא מצאה לכך זמן.

הצעות נוספות הגיעו, אבל לא קרמו עור וגידים. אדוארד ראזק, מנהל השיווק של לימיטד ברנדס, החברה האם של ויקטוריה סיקרט, אומר שפנה לחברת התקליטים כדי לבדוק אם מינאז' תוכל להופיע בתצוגת האופנה שלו בנובמבר, שלוותה בשידור חי בסי-בי-אס, אך השיחות נכשלו.

באפריל, כשהעניין בה הגיע לשיא לאחר שנודע שהיא עומדת להצטרף לבריטני ספירס בסיבוב הופעות ביוני, שכרה מינאז' מנהלים חדשים, ובהם בריאנט, שיעץ לה להרחיב את טווח פעילותה. היא שבה ונפגשה עם דמזי. הפעם הוא הסכים להכתיר אותה כפרזנטורית של "ויווה גלאם" לשנת 2012, במקום ליידי גאגא.

מינאז' שכרה גם את "42 וסט", חברת יחסי ציבור. "היא היתה זקוקה לאדם שיתמקד בפעילותה בתחום התקשורת", אומר בריאנט. אחד הדברים הראשונים שעשתה החברה היתה לפנות ל"W", הוא אומר, והמגזין הסכים להציב את מינאז' בשער המוסף לענייני אמנות ואופנה של גיליון נובמבר.

בתצלום של הצלם פרנצ'סקו וצולי, מינאז' מחופשת לקורטיזנה צרפתייה בת המאה ה-18 מדאם דו בארי, בשמלת ערב רקומה של דיור. "היא נשלפה מתוך הקלישאה של הראפרים, שלפיה הם מפחדים להיראות כמו משהו אחר", אומר טונקי.

בספטמבר בישרה התקשורת המתפעלת על הופעותיה בשבוע האופנה בניו-יורק. מינאז' היתה אורחת של אנה וינטור, עורכת "ווג", בתצוגה של קרולינה הררה. דמזי אומר שלקח אותה לתצוגה של פרבאל גורונג. גם בריאנט עודד אותה להיכנס לחנות של ורסאצ'ה באירוע הניו-יורקי "פאשן נייט אאוט". "היא רצתה לעשות את זה כדי להשתייך לעולם הזה", אומר בריאנט.

בנובמבר באה מינאז' למסיבה לכבוד הקולקציה שעיצבה דונטלה ורסאצ'ה ל-H&M לבושה באחד מהמעילים הקצרים וההדוקים מתוך הקולקציה; הפאה שלה היתה עשויה מתלתלים בגוני בלונד וליים מעוטרים בלולבים. יותר מ-750 עיתונאים הוזמנו לאירוע - תצוגת אופנה ולאחריה הופעה של מינאז' ושל פרינס - ומינאז', והמותגים, זכו לחשיפה הנחשקת.

"היה חשוב שהיא דיברה עם התקשורת ואמרה שהיא אוהבת את ורסאצ'ה", אומרת ג'ניפר וורד, מנהלת יחסי ציבור של H&M. הסיבה לכך היא שמינאז' מושכת לקוחות צעירות. "היא פנים חדשות בימים אלה", אומרת וורד.

זו היתה ההופעה השנייה שלה בתוך 24 שעות, שכן מינאז' מבוקשת מאוד. ויקטוריה סיקרט חזרו אליה לאחר שהראפר סי לו גרין פרש בפתאומיות מתצוגת האופנה שלהם. בריאנט אומר שהוא ואנשיו קפצו על המציאה.

השער של "ווג", שכבר נתפס בידי ליידי גאגא, נשאר יעד שטרם נכבש. אך בריאנט אומר שמינאז' מנהלת מגעים עם המגזין. "זה נמצא ברשימת המשאלות שלי", הוא אומר וצוחק. "אני מקווה. אני מקווה".

מאנגלית: אורלי מזור-יובל



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו