בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

במעלה המדרון: תצוגת אביב-קיץ 2012 של קסטרו

עם קו הלבשה חדש ומתוחכם, פסקול אקלקטי ומסלול צעידה יוצא דופן, התצוגה של המותג היתה אחת המוצלחות והמפתיעות ביותר שהעלה

תגובות

זו בחירה משונה לעצב מסלול צעידה בתצוגת אופנה כמדרון. ובכל זאת, הדוגמנים בתצוגת אביב-קיץ 2012 של קסטרו, שנערכה בתחילת השבוע בתל אביב, פסעו על שני שבילים משופעים.

הם נסללו בחלקו העליון של מדרון גדול דמוי דיונה, מחופה לינוליאום לבן מבהיק, שניצב במרכז החלל ומאחוריו, תצלום ענק של נוף מדברי לילי. כתפאורה זה היה מוצלח, אולם קשה היה שלא לתהות האם באמת היה זה חיוני להקשות עוד יותר על הדוגמניות שצועדות בנעליים גבוהות עקבים.

להשתתפות בתערוכת "החומרים שמהם עשויות המלים" של הארץ ושנקר - לחצו כאן

על כל פנים, זה לא היה העניין. "ירידה לצורך עלייה?", תמה אחד האורחים בכניסה לאולם שבו התקיימה התצוגה. בדיעבד היה צדק בדבריו, אפילו שנאמרו בטון משועשע. תצוגת האביב של המותג היתה אמנם מהמשונות שהעלו מנהליו בעונות האחרונות, אך באורח מוזר לא פחות גם אחת המוצלחות בהן. נעשו בה כמה בחירות לא שגרתיות, חלקן נראו מתמיהות למדי בזמן אמת, ועם זאת הרושם הכללי שהותירה הוא חיובי מאוד.

התצוגה ציינה את השקתו החגיגית של קו הלבשה חדש. הוא נקרא "Black", והוא מצטרף לשני הקווים הקיימים של המותג - "Red" (הקו הנינוח) ו"Blue" (קו הג'ינס). הקו החדש נועד להיות מתוחכם ויוקרתי, וצוות המעצבים ששקדו על פיתוחו בשנה האחרונה המחישו זאת ביצירת גזרות מורכבות, שימוש בבדים איכותיים ובהפגנת תעוזה אופנתית רבה יותר. במשך שנים, תחושת החמצה או פספוס בפרטים הקטנים ליוותה את מלתחת המותג. הקו החדש נועד לשנות זאת. בביקור בחדר התצוגה של המותג בבת ים, ימים ספורים לפני התצוגה, די היה במבט חטוף בפריטים שמרכיבים אותו כדי להבחין בשינוי: המראה הכללי היה מדויק ומעודן מאי פעם, וזה ניכר מיד בקשת הצבעונית העשירה בגווני ביניים כגון חול, מוקה, קפה או מנטה, ובמנעד מרקמי הבדים.

אם בחורף האחרון הדגש הושם על בדי סאטן מבהיקים, מרקם קרפ של בדי משי או פוליאסטר השרה אווירה שלווה יותר העונה. כמו כן, שימוש בבדי פשתן או טנסל - שניהם בדים טבעיים שמותאמים במיוחד לאקלים המקומי - העשיר את הקולקציה ושיווה לה תו נוסף של תחכום.

"באופן כללי", הסבירה דגנית הולינגר-רם, המעצבת הראשית של בגדי הנשים, "הקפדנו ‘לנקות' את גזרות החולצות והז'קטים שנכללים בקו, שהם לרוב ללא דשים כלל ועם רכיסות מוצנעות. זה יצר מראה שלו ומתוחכם יותר". גם ההדפסים מופיעים בצורה מרומזת בבגדי הקו. במקום דפוסי חיות, למשל, הדפס חברבורות בגוני חום עבר תהליך עיבוד דיגיטלי לפני שנבחר לעטר ז'קט קליל.

חלוקת הקולקציה לחטיבות נפרדות איפשרה למעצבי המותג עבודה ממוקדת יותר על הדגמים שמרכיבים כל אחת מהן. משמעות הדבר היא שבגדי הקז'ואל, לנשים ולגברים, נראים לפתע משוחררים וספוגים במיוחד בגישת רחוב. מכנסי כותנה בשלל גוונים חיים (ירוק, צהוב, ורוד, טורקיז או אדום) מהווים בסיס ססגוני למלתחה, שאליו ניתן לצרף חולצות וטוניקות מפוספסות, צבעוניות לא פחות, או כאלו שנושאות הדפסים בסגנון אפריקאי.

בחזרה לתצוגה, הפסקול האקלקטי שהרכיבו אביחי פרטוק ואורי ליכטיק בשיתוף עם צוות מעצבי המותג שיקף את מגוון ההשפעות של הקולקציה, שנעו בין שבטיות אפריקאית לאלגנטיות פאריסאית, או בין מדבר סהרה למודרניזם ברוח המקום. הוא עלה בקנה אחד עם הבחירה להציג את הבגדים ברצף שהתמזג יפה גם בלא החלוקה המסורתית לחטיבות או למראות של יום וערב. אולם הבחירה בהכלאות של צלילים אלקטרוניים עם אלמנטים אפריקאיים ופסיכדליים ודגימות של מוסיקה קלאסית נשמעה משונה מהרגע הראשון; לא זאת בלבד שלא איפשרה פתיחה מלאת תנופה, ברגעים מסוימים במהלך התצוגה, כשדוגמניות צעדו בהיסוס על נעליים גבוהות עקבים ודוגמנים נדרשו להאט את צעדיהם במורד הגרם המשופע, התחושה היתה שמשהו אינו מתנהל כשורה.

אולם זה לא פגם בחוויית הצפייה. הדוגמניות, שצעדו בשמלות ערב מתבדרות או גלביות רומנטיות משובצות בחרוזי זהב מאורכים (יפהפיות, חבל שהבד הסינתטי שמהן נחתכו הוזיל את המראה), שיערן אסוף בתסרוקות תפוחות מרושלות מעט במכוון ועגילי זהב גדולים משתלשלים מאוזניהן, נראו כנשות חוג סילון ששרדו התרסקות מטוס פרטי במדבר. זה לא נועד לרמוז שהן נראו רע. בקרב הדוגמנים, שיער משוטח בג'ל בשילוב גבות ועיניים מודגשות באיפור כהה מתחו קווים לדמותו של לורנס איש ערב.

רוח מזרחית דומה נישבה מחטיבת בגדי הדנים. זו לא הפעם הראשונה שמעצבי המותג מפתחים מלתחה שלמה מהאריג הגס. העונה נוספה לה נינוחות בסגנון מקומי, ולצד שמלות חולצה הדוקות ומחטבות אפשר היה למצוא גם שמלות גלבייה רפויות, מערכת של מכנסי הרמון וחולצה בצללית מלבנית רחבה, או מכנסי ברמודה רפויים שנקשרו בחזית כמכנסי דייגים. הבדים עצמם היו דקיקים, מותאמים במיוחד לקיץ הישראלי, ושינויים קלים בפרופורציות התאימו את הדגמים המחויטים לקוד הלבוש המקומי מבלי לגרוע מהאלגנטיות שלהם. בשוק התחרותי של היום, זהו יתרון גדול עבור המותג.

הערת שוליים בהקשר הזה: זה מעט צורם שבשיחה עם מעצבי המותג נשמעים מושגים לועזיים רבים או כאלו שמעוברתים בצורה קלוקלת (גזרת אוברסייז, הדפסי אולאובר, ציפוי Coating, מראה טקסטורלי, אופנת Smart וכו'). גם אם זה נדמה כהיטפלות לפרט זניח לכאורה - ונכון, ישנם מונחים מקצועיים שקשה לתרגם לעברית מבלי להישמע ארכאי - יצירת שיח רהוט בשפת המקום היא חיונית עבור מי שממקדים את מרצם בעיצוב אופנה ישראלית מקורית. "שחור" נשמע אולי מרשים ובינלאומי פחות מ-"Black", אבל זוהי הזדמנות נהדרת להפגין יצירתיות גם בזירה הלשונית.

אחד המוטיבים הבולטים בקולקציה היה אריגי איקט (שיטת אריגה עתיקה שבה חוט השתי נקשר ונצבע לפני האריגה בדוגמה שהוכנה מראש ובמוטיב חוזר). מעצבי המותג חיקו את דוגמאות האריגה העשירות הללו בדמות הדפסים על גבי חולצות, מכנסיים, שמלות, ז'קטים וסרבלים. בחדר התצוגה חטיבת הבגדים הזו היתה חלשה. ההדפסים נראו תפלים, ללא העושר שמאפיין את שיטת האריגה הזו. על המסלול, לעומת זאת, החוויה היתה שונה. חליפה אדומה בדוגמת איקט שלבש אחד הדוגמנים, ומעליה מעיל כותנה באדום עז, היו פוטוגניים להפליא (התצוגה הועברה בשידור ישיר בטלוויזיה וברשת). השאלה היא מה מזה יגיע לרחוב הישראלי במהלך העונה.

שגיב גלעם, המעצב הראשי של בגדי הגברים, הסביר לאחר התצוגה כי כל הדגמים שנצפו בה יופיעו בחנויות המותג במהלך העונה, לרבות אלה שיוצרו במיוחד לצורך התצוגה, שישווקו בסדרות מצומצמות בחנות הדגל של המותג בתל אביב. הכוונה היא לשכמיות או למערכות של מכנסי ספורט וחולצות נטולות שרוולים, מאריגי ניילון בגוונים עזים של סגול טורקיז או קוראל, שנדמו לרגע כמו חזיון תעתועים כשהוצגו על המסלול. מקסימים ככל שהיו, הם כפי הנראה הדבר האחרון שמישהו ירצה ללבוש בימי הקיץ הלחים (פרט אולי למכנסי הספורט שיכולים לשמש כבגדי ים).

אך אין מה לדאוג. פרט להם קיימים לא מעט פריטים נחשקים במלתחת האביב של המותג. נשים יוכלו למצוא את מבוקשן בהיצע של שמלות פשתן או כותנה בגזרות רפויות, מערכות של מקטורנים ומכנסיים מחויטים ומבחר שמלות תחרה וגדילים. גברים ישמחו ודאי לגלות חולצות ויסקוזה בגזרה רחבה שמחולקת לשני גוונים של צבע (תכלת וכחול-כהה או צהוב ולבן), לצד מבחר של מקטורני כותנה קלים, חולצות כפתורים במגוון דוגמאות או מכנסי פשתן בגזרות נינוחות.

מחירים: נשים: מכנסיים: 100-300 שקל; חולצות: 40-300 שקל; חצאיות ושמלות: 130-400 שקל; ז'קטים ומעילים: 170-1,200 שקל; אביזרים (תיקים, נעליים, צעיפים וכו'): 100-400 שקל. גברים: מכנסיים: 130-500 שקל; חולצות: 40-260 שקל; ז'קטים ומעילים: 400-750 שקל; אביזרים (תיקים, נעליים, צעיפים וכו'): 30-500 שקל. רשימת חנויות מפורטת באתר: www.castro.co.il



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו